Den kommercielle organisation i Cimber Sterling er blevet markant forandret under ledelse af kommerciel direktør Lars Bording. Salgsstyrken er blevet opgraderet og flere funktionschefer har fået nye ansvarsområder.
Den kommercielle organisation i Cimber Sterling har undergået store forandringer siden Lars Bording den 15. marts tiltrådte som selskabets nye kommercielle direktør.
Det direkte ansvar for salget er lagt i hænderne på Morten Dahl, der har titel af Director of Sales & Account Management, mens Pia Haugaard som Director of Marketing har fået ansvaret for selskabets markedsføring.
Hidtil havde Bjarne Rasmussen som Director of Sales and Marketing haft det samlede ansvar for disse områder, men han er nu overgået til en funktion, der hedder Director Commercial Strategy & Project. En rolle, der udnytter den enorme viden om selskabet, som den tidligere salg-og marketingchef sidder inde med.
”Flybranchen er stærkt konkurrencepræget i disse år, og der er ikke tid til at sidde på hænderne. Derfor er det afgørende hele tiden at kunne tænke i nye forretningsområder og at vurdere sine produkter løbende. Med udvidelsen af vores kommercielle organisation er fundamentet helt på plads til at øge vores indtægter og vores kundetilfredshed på en række områder,”udtaler kommerciel direktør Lars Bording i forbindelse med meddelelsen om organisationsændringerne.
Samtlige såkaldte “niveau 1“ ledere i selskabet, der alle refererer til et medlem i direktionen, har samtidig fået opgraderet titlerne fra “managers“ til “directors“.
Det betyder, at den kommercielle ledergruppe i selskabet fremover vil have følgende sammensætning:
Lars Bording, Chief Commercial Officer
Bjarne Rasmussen, Director Commercial Strategy & Project
Morten Dahl, Director Sales & Account Management
Pia Haugaard, Director of Marketing
Signe Thorup, Director of Communications
Carsten Jensen, Director Business Systems
Martin Cravack, Director of Network
Herudover skal den kommercielle ledergruppe suppleres med en ny Director Revenue Management, der annonceres senere i denne uge.
Udover de generelle forandringer i den kommercielle organisation er salgsorganisationen også blevet styrket. Under Morten Dahls ledelse er ansat tre Key Account Managers, henholdsvis Britta Alsing (tidligere Lufthansa og SAS), Anette Rasmussen (tidligere Brussels Airlines, CWT og Vejle Rejser) samt Henrik Hellner, der siden 2007 har været beskæftiget med salgsmæssige opgaver i Cimber Sterling.
Dette team skal ifølge Cimber Sterling styrke kundekontakten tilrejsebureauer og virksomheder. Herudover er ansat Søren Kitaj i en nyoprettet stilling som Communication Consultant, hvilket bl.a. skal bidrage til at styrke kommunikationen medrejsebureauerne yderligere.
—
Foto: Kommerciel direktør Lars Bording har sammensat en ny kommerciel organisation i Cimber Sterling.