Qatar Airways Boeing Boeing 787 Dreamliner fra Qatar Airways i Københavns Lufthavn. (Foto: Andreas Krog)

Qatar Airways utilfreds med SGH

Efter at have brugt SAS Ground Handling i CPH i mindre end to måneder er Qatar Airways så utilfreds, at selskabet tirsdag bad SGH om at stramme op.

Qatar Airways er så utilfreds med den service SAS Ground Handling leverer i Københavns Lufthavn, at selskabet tirsdag havde indkaldt SGH til at stå skoleret.

Det er tilsyneladende to flyskader på selskabets Boeing 787 Dreamliner-fly i juledagene og en lang række forsinkede afgange for Qatar Airways’ daglige flyvning fra København til Doha, der har fået Qatar Airways til at bede handlingselskabet om en forklaring.

Misser forbindelse
Qatar Airways’ flyvninger afgår tre dage om ugen fra København kl. 10.25 som QR162 og fire gange om ugen kl. 14.50 som QR160. Ifølge flightaware.com ser det især slemt ud for QR160, der den senere tid adskillige gange er kommet mere end en time for sent afsted fra København mod Doha.

En række passagerer på flyvningerne har Qatars hovedstad Doha som endestation. Men langt hovedparten flyver videre med Qatar Airways til Afrika, Asien eller Australien. Og for at passagererne ikke misser deres videre forbindelse, er det vigtigt at flyet fra København ikke er alt for sent på den.

Løfte kvaliteten
Mødet kommer knap to måneder efter at Qatar Airways valgte at forlade Novia til fordel for SAS Ground Handling.

”Vi har haft et konstruktivt møde, hvor der var enighed om, at vi kunne løfte kvaliteten. Det vil vi arbejde med fremadrettet,” forklarer SAS’ pressechef, Trine Kromann-Mikkelsen, til CHECK-IN.dk.

Qatar Airways’ nordiske chef, Günter Saurwein, ønskede tirsdag ikke at udtale sig om selskabets møder med underleverandører.