SAS forærer 200 flybilletter væk i Facebook-kampagne

SAS-kampagnen på Faceboook “Globe of Fortune“ får international ros og er udpeget til ugens kampagne af britisk marketing-site.

Der er mange måder at få markedsført og solgt 650.000 flybilletter på 14 dage. SAS har taget utraditionelle midler i brug gennem “Globe of Fortune“ kampagnen på det sociale netværk Facebook.

Her kan man logge sig ind og dreje SAS-globussen. Programmet vælger en tilfældig destination fra kampagnen og foreslår, hvem af“vennerne“ fra Facebook, somman skal rejse sammen med. Hvis såvel destination som rejseledsager er et tilfredsstillende valg, skal man argumentere for, hvorfor man mener, at man kan gøre sig fortjent til to gratis billetter.

SAS Globe of Fortune

Hver deltager har i alt 10 forsøg med at dreje globussen, hvor man i kampagneperioden måneden ud har mulighed for at vinde en af de 100 præmier, der består af to flybilletter for Facebook-venner.

Det er det internationale reklamebureau Crispin Porter + Bogusky med hovedkontor i Miami, der har udformet kampagnen i samarbejde med Facebook. Reklamebureauet har erfaring i udarbejdelse af kampagner til bl.a. Burger King, Microsoft Windows, Sprite og Volkswagen.

Link: SAS Globe of Fortune