Tekniske problemer har betydet, at SAS må udskyde lanceringen af det nye Upgrade-produkt.
Mandag den 25. april skulle SAS have lanceret det nye Upgrade-produkt, hvor rejsende med det skandinaviske flyselskab kan byde på en opgradering til en højere klasse. Men siden det nye produkt blev lanceret via en pressemeddelelse den 13. april, har SAS fået tekniske problemer, således at introduktionen må udsættes. Det fremgår af selskabets hjemmeside.
Hvornår løsningen er klar til brug, har SAS endnu ikke fuldt overblik over.
“Vi gør vores absolut bedste for hurtigst muligt at løse et teknisk problem, der forsinker lanceringen af SAS Upgrade. Vi beklager situationen overfor vores kunder. Især dem der i mandags havde set frem til at give et bud på en opgradering på en snarlig rejse. Vi forventer snart at komme i luften,” siger Anna Nielsen, konstitueret pressechef i SAS i Danmark til CHECK-IN.dk.
SAS Upgrade er et nyudviklet produkt, hvor rejsende på auktionsbasis kan byde på en opgradering, og hvis buddet er højt nok, vil opgraderingen blive bekræftet. Betalingen foregår med bonuspoint eller via træk på et betalings- eller kreditkort.
Plusgrade erstatter Optiontown
Det er muligt at blive opgraderet til SAS Plus eller SAS Business, således at man kan gøre brug af lounge-adgang, få adgang til Fast Track eller rejse komfortabelt i et Sleeper Seat på langdistanceruterne. Der kan bydes på opgraderinger op til 24 timer før afrejse på rejser til USA, Asien, Europa eller internt i Skandinavien.
Det er amerikanske Plusgrade, der leverer den tekniske løsning bag Upgrade-produktet, der tidligere blev håndteret af Optiontown. Plusgrade har også lavet løsninger for Lufthansa-gruppen, Icelandair og Etihad Airways.
SAS oplyser, at opgraderinger, der allerede er bekræftet hos Optiontown vil blive effektueret, mens anmodede opgraderinger uden endelig bekræftelse vil blive refunderet.
Relaterede artikler: