Singapore Airlines har opgraderet sine WiFi-løsninger. Foto: Singapore Airlines

Singapore Airlines styrker WiFi på A350

Singapore Airlines har investeret i en opgradering af WiFi på stort set alle selskabets flytyper – herunder Airbus A350 – og den nye service er allerede tilgængelig på CPH-ruten.

Flyselskaberne møder et stigende behov fra passagererne om muligheden for at være online, mens de er i luften. Dette er også tilfældet for Singapore Airlines (SIA).

Det store asiatiske flyselskab har således valgt at opgradere samtlige WiFi-løsninger om bord og til alle kunder. Den markant forbedrede netadgang er blevet rullet ud på samtlige flytyper hos flyselskabet – undtagen Boeing 737-800NG.

Det betyder, at passagererne på ruten mellem Københavns Lufthavn og Singapore Changi Airport allerede fra i dag har mulighed for at benytte sig af den opgraderede service, når der flyves af sted med Airbus A350.

Alle passagerer på Business Class og medlemmer af PPS Club har fremover ubegrænset gratis WiFi på hele flyrejsen. På Premium Economy og Economy kan medlemmer af Singapore Airlines’ kundefordelsklub, KrisFlyer, benytte WiFi gratis i henholdsvis tre og to timer. Resten af kunderne har mulighed for at betale for forskellige WiFi-pakker.

Vil fastholde position som markedsleder
Singapore Airlines oplyser, at passagererne finder det vigtigt at kunne være forbundet til landjorden, når flyet drøner af sted i højden.

”Ændringerne bygger på feedback fra vores kunder og er en del af SIA’s løbende investering i at højne rejseoplevelsen og fastholde vores position som markedsleder,” siger Yeoh Phee Teik, direktør for kundeoplevelse hos Singapore Airlines.

Singapore Airlines bliver ifølge eget udsagn et af de første flyselskaber til at kunne tilbyde gratis ubegrænset WiFi på tværs af passagernetværket til Suites, First Class og Business Class-kunder samt PPS Club-medlemmer. Disse kabineklasser havde tidligere 100 MB gratis WiFi.

Nordiske kunder vil have netadgang
I de seneste år har Singapore Airlines i Norden oplevet, at passagererne i stigende grad efterspørger muligheden for at have netadgang på ruten mellem København og Singapore.

”Ser vi bare fem-seks år tilbage, benyttede de fleste passagerer sig udelukkende af vores underholdningssystem,” siger Muhammad Raimi, direktør for Singapore Airlines i Norden.

”De seneste år har vores passagerer haft adgang til adskillige WiFi-løsninger, uafhængig af kabineklasse når de rejser ud af København med vores Airbus 350. Jeg glæder mig derfor over, at vi med vores nye WiFi-opgraderinger kan tilbyde vores passagerer en endnu bedre service ombord på vores fly.”

Singapore Airlines har i øjeblikket fem ugentlige afgange fra København til Singapore. Der flyves som bekendt med de populære Airbus A350-900, og turen tager typisk omkring 12 timer.

 

Relaterede artikler:

Seksstjernet oplevelse på udsolgt fly til København

Et meget anbefalelsesværdigt produkt

Thai og Singapore Airlines i nyt samarbejde