Suite i den kommende Allegris Business Class hos Lufthansa. (Foto: Lufthansa | PR)

Syv forskellige valgmuligheder hos Lufthansa

I Lufthansa nye Allegris-koncept kan rejsende vælge mellem syv forskellige sædemuligheder i Business Class afhængig af ønsker til at kunne sove, arbejde eller blot have mere plads.

I oktober sidste år løftede Lufthansa sløret for, at selskabet i 2023 ville introducere et nyt kabineprodukt kaldet Allegris. 

Nu er planerne blevet mere konkrete og tidligere på ugen kunne Lufthansa præsentere produktet ved et arrangement i Berlin, hvor det var muligt at orientere sig om de nye First Class-suiter, en mere fleksibel Business Class samt øget plads og flere valgmuligheder i de to serviceklasser bagest i kabinen.

Lufthansa er specielt stolt af den nye First Class Suite Plus, der er en separat dobbeltkabine med loftshøje vægge og en helt lukbar dør, stort bord og to brede sæder, der kan kombineres til en komfortabel dobbeltseng. Dermed får selskabet et produkt, der kan konkurrere med nogle af de femstjernede flyselskaber fra Asien og Mellemøsten.

I First Class-suiterne er der også mulighed for at regulere temperaturen i de næsten en meter brede sæder med enten varme eller afkøling. og derudover er det muligt at tilslutte mobile enheder til flyenes underholdningssystemer.

Det kulinariske niveau er højt, og gourmetmenuen vil kunne indtages i de private suiter ved et stort bord, der giver fornemmelsen af at være på restaurant.

Mange sædemuligheder
Det er ikke kun First Class-kunderne, der har mulighed for at rejse i en suite. I den nye Business Class tilbydes på første række suiter med brysthøje vægge og skydedøre for øget privatliv. Hver suite har eget klædeskab, personlig minibar, en 27 tommer skærm samt rigelig opbevaringsplads.

Allegris-konceptet byder også på mange valgmuligheder i Business Class, hvor der udover suiterne er yderligere seks sædemuligheder. Nogle passagerer vil kunne få en ekstra lang seng på 2,20 meter, ekstra plads og arbejdsområde, et sæde med en baby-vask eller et eksklusivt sæde direkte ved vinduet. Et dobbeltsæde, hvor midterkonsollet kan trækkes tilbage for at forvandle den til en liggeflade for to, er der også blevet plads til.

Ligesom på First Class vil sæderne også være udstyret med et varme- og kølesystem, og sæderne kan omdannes til en seng på mindst to meter. Herudover er der store spiseborde, trådløs opladning, støjreducerende hovedtelefoner og Bluetooth-forbindelse.

Selvom Allegris-konceptet primært slår igennem på de dyreste serviceklasser, vil der også være forbedringer i Premium Economy og Economy. Den nye Premium Economy Class blev allerede introduceret af koncernselskabet Swiss i foråret 2022, og Allegris-sædet byder derudover på mere benplads og udfoldelig benstøtte. Forbedringen i Economy Class vil dog primært kunne opleves ved flere muligheder for at forhåndsbooke ekstra plads på de forreste rækker.

Eftermontering på Boeing 747-8
I de kommende år vil Lufthansa få leveret 80 nye fly, blandt andet Boeing 787-9, Airbus A350 og Boeing 777-9, og disse vil alle være udstyret med Allegris-kabiner.

Samtidig vil Boeing 747-8 og andre nyere langdistancefly, der allerede er i drift hos Lufthansa, også få kabinerne eftermonteret. Dermed skal flere end 27.000 sæder skiftes.

Den nye First Class vil først blive introduceret i 2024 på nyleverede Airbus A350.

 

Relaterede artikler:

Lufthansa lancerer suiter i Business- og First Class

Lufthansa introducerer sovesofa for 1.200 kroner

Lufthansa løfter sløret for ny Business Class