(PR-billede: Airshoppen Travel Retail)

Thomas Cook skal levere tax-free til konkurrent

Airshoppen Travel Retail, der er en del af Thomas Cook Gruppen, skal i de kommende tre år levere toldfri varer til konkurrenten Apollo Rejsers flyselskab, Novair.

Det er ikke hverdagskost, at skarpe konkurrenter indleder et decideret samarbejde. Ikke desto mindre skal Airshoppen Travel Retail, der er en del af rejsekoncernen Thomas Cook Group, i de kommende tre år levere toldfri varer til chartergæsterne hos Novair, der er Apollo Rejsers eget flyselskab.

“Vi har leveret til vores egne kunder mere end 30 år og er klar til at ekspandere på B2B markedet. Vores koncepter er gennemtestede og stærke både på pre-order og på salg om bord. Atlantic Airways kom ombord i 2017, Novair starter op den 1. maj 2019, og jeg ser frem til at byde andre flyselskaber og turoperatører velkommen ombord,” siger Lars Bording, der er direktør i Airshoppen Travel Retail.

Godt rustet
Airshoppen har investeret meget i online salg og direct marketing, og er derfor ifølge Lars Bording godt rustet til samarbejde med nye kunder.

Trods konkurrencesituationen er der sund fornuft bag samarbejdet – for begge parter. Jo større volumen Airhoppen har, jo billigere kan man købe sine varer hos grossister og producenter, og jo lavere priser bør kunderne – inklusive Novairs passagerer – få i sidste ende.

”Vi ser frem til et godt og langsigtet samarbejde med Airshoppen Travel Retail, som tilbyder et stærkt koncept til Apollos kunder, som rejser med Novair. Vores vigtigste fokus er altid vores gæster, og derfor er vi nu glade for at kunne tilbyde dem markedets bedste airshop,” siger Anders Fred, administrerende direktør i Novair.

Snacks ombord
Samarbejdsaftalen betyder, at alle passagerer ombord Novairs charterfly får adgang til Airshoppens over 1.200 varer i kataloget af toldfri varer. Derudover skal Airshoppen levere toldfri varer, drinks og et udvalg af snacks til salg ombord.

”Vi er utroligt glade over at kunne byde alle Apollos gæster velkommen i Airshoppen. Vi har et gennemarbejdet koncept med mange stærke varemærker, en effektiv online shop som bliver skræddersyet til Apollos gæster, og så vi lægger stor vægt på at sikre Apollos gæster en rigtig god kundeoplevelse, ” siger Lars Bording.

Novair vil kunne tilbyde en række store mærkevarer og et udvalg, som er tilpasset Apollos kundegrupper. Derudover skal Aishoppen levere en komplet e-commerce løsning, direct marketing, kundeservice, lagerstyring og rådgivning til Novair.

 

Relaterede links:

Thomas Cook Airlines Scandinavia øger resultatet

To nye fly til svensk charterflyselskab

Indtjeningsfremgang i Thomas Cook Airlines