Vælg film hos Air France

Air France-KLM fløj med 6,4 millioner passagerer i april 2011, og har netop lanceret en Facebook-kampagne, hvor brugerne kan stemme om hvilke film, der skal vises på langdistanceflyvningerne hos Air France til september.

Også Air France er hoppet med på den digitale markedsføringsvogn. I en ny kampagne tilbyder selskabet en Facebook applikation, hvor brugerne kan stemme om hvilke film, der skal vises på langdistanceflyvningerne hos Air France til september.

Under titlen “Select my movies“ kan interesserede stemme på den film, de helst vil se under flyvningen.

I alt kan der vælges mellem 20 forskellige titler fra det seneste årti inddelt ito kategorier – henholdsvis franske og internationale film – med hver 10 film.

For de internationale ligger James Camerons blockbuster Avatar nummer 1 i øjeblikket.

Air France har lanceret kampagnen netop nu for at fejre den 64. Cannes Film Festival.

Frem til den 20. maj kan de omkring 325.000 Facebook-fans hos Air France give deres besyv med og ved at stemme deltager man automatisk i en konkurrence omto flybilletter.

Når kampagnen afsluttes vil man have valgt de fire mest populære film, der så vises under langdistanceflyvningerne i september hos Air France.

Air France-KLM har netop præsenteret trafiktal for april. Trafikken steg hurtigere end kapaciteten og dermed blev kabinefaktoren forbedret til 81,2 %.

Sammenlagt fløj Air France-KLM6,4 millioner passagerer i april 2011, hvilket var en fremgang på 28 % i forhold til året før, hvor tallet dog var unormalt lavt på grund af den islandske askesky.