Vueling Airbus A320.200.

Vueling i den gule førertrøje

Det spanske lavprisflyselskab er i dagligdagen overhalet af Ryanair, easyJet og Norwegian, der alle har flere passagerer. Men Europas fjerdestørste lavprisflyselskab har lanceret den mest innovative iPhone App, som sender det spanske selskab direkte i den gule førertrøje.

Hvad gør man når man vil være et af Europas førende lavprisflyselskaber, men kun er nummer fire på listen?

Det spørgsmål har det spanske lavprisflyselskab Vueling kunnet stille sig selv.I praksis er Vueling nemlig distanceret af konkurrenterne Ryanair, easyJet og Norwegian, der alle har flere passagerer.

Men Europas fjerdestørste lavprisflyselskab har nu lanceret den mest innovative iPhone App, som sender det spanske selskab direkte i den gule førertrøje i dette felt.

Med den nyudviklede iPhone applikation kan kunderne booke flybilletter på alle Vueling-afgange.

Den nye applikationer endnu et skridt på vejen mod at realisere Vuelings ambitiøse plan om udnytte alle muligheder i den nye teknologi, som kunderne bruger til at finde og vælge rejser.

Allerede i 2008 lancerede det spanske lavprisflyselskab en mobil udgave af selskabets website, der netop er blevet relanceret i år med ny funktionalitet, der ifølge selskabet understøtter alle mobile enheder.

Salget af billetter gennem denne kanal er fordoblet i forhold til sidste år takket være en række muligheder for kunderne til at købe billetter via mobile enheder, selv vælge sæder og foretage en række ekstra valg.

Den nyudviklede iPhone applikation giver mulighed for at foretage online check-in, downloade sitboarding pass, vælge sæde og ændre tidspunkt og dato for rejsen.

Applikationen giver ligeledes direkte adgang til Vuelings Customer Service Centre og kan hentedata fra tidligere bestillinger.

Lavprisflyselskabet er allerede i gang med nye features til applikationen, herunder geolokalisering og advisering om forsinkelser eller ændringer i rejseplanen.

Samtidig har Vueling lanceret en Facebook widget og en helt ny søgemaskine, der alle understreger det spanske lavprisflyselskabs ønske om at være helt i front på den teknologiske udvikling.

Det spanske lavprisflyselskab blev etableret i 2004 og Iberia ejer 46 % af selskabet.