I løbet af efteråret håber Widerøe på at blive en del af loyalitetsprogrammet Norwegian Reward, oplyser det regionale norske flyselskab, der i mange år har haft et samarbejde om EuroBonus.
Kunder hos Widerøe vil senere på året få mulighed for at blive medlem af et nyt loyalitetsprogram.
Således oplyser det regionale norske flyselskab, at det sigter mod at blive en del af Norwegian Reward i løbet af efteråret i år. Norwegian købte Widerøe i slutningen af 2023, og det har derfor også ligget i kortene, at Widerøe på et tidspunkt ville blive en del af Norwegians loyalitetsprogram.
Kun omkring 60 procent af kunderne på Widerøes kommercielle ruter kan i dag optjene loyalitetspoint. Dette vil ændre sig, når Widerøe bliver en del af Norwegian Reward. Når det sker, vil alle kunder have adgang til loyalitetsfordele uanset destination.
”Vi ønsker at give alle vores kunder mulighed for fordele og større valgfrihed,” siger Espen Steiro, der er kommerciel direktør i Widerøe.
Én fælles profil
Efter cirka halvandet år, hvor Widerøe har været under vingerne hos Norwegian, er de to selskaber blevet mere og mere integreret, og det kommer kunderne til gode.
Således får kunderne fremover en problemfri digital rejseoplevelse med én fælles profil på tværs af Widerøe og Norwegian. Dermed vil kunderne kunne logge ind til både booking, check-in og loyalitetsprogram på den samme platform.
”Vi har tilpasset produktionen og finjusteret tidtabellerne i tæt samarbejde med Norwegian for at give kunderne bedre forbindelser. Det giver resultater – den kombinerede Widerøe- og Norwegian-trafik er steget med 58 procent siden opkøbet,” siger Espen Steiro.
Lang historie med SAS
Med den forventede kommende overgang til Norwegian Reward vil det dermed være et endeligt farvel til SAS EuroBonus.
Widerøe har haft et tæt samarbejde med SAS gennem mange år, men under coronapandemien opsagde SAS de fleste af aftalerne. Interline-aftalen (gensidig accept af billetter, red.) bestod i første omgang, ligesom der fortsat var et samarbejde om EuroBonus. SAS nægtede dog optjening på strækninger, som Widerøe fløj i konkurrence med SAS.
Widerøe og SAS har gennem mange år haft tætte bånd, eftersom det norske regionale flyselskab fra 1969 til 2016 var helt eller delvist ejet af SAS.
Relaterede artikler: