I denne uge har ISS kåret årets medarbejder i Danmark, og prisen gik til Nordjylland, da den blev tildelt en af koncernens ansatte, der i 27 år har holdt landets tredjestørste lufthavn ren.
Tirsdag blev en arbejdsdag lidt ud over det sædvanlige for servicemedarbejder John Bosco Adora, der til daglig gør rent på både fly og i faciliteterne i Aalborg Lufthavn. Han blev nemlig kåret som årets ansatte hos ISS, der blandt meget andet beskæftiger sig med rengøring.
Hver måned har den danske koncerns personale og kunder mulighed for at indstille en af de ansatte til titlen som ’Månedens Æble’, hvis de mener, at den givne person har leveret en særlig service eller gjort en forskel på anden vis.
En gang om årets udvælges en af disse 12 ansatte i Danmark til at blive ’Årets Æble’, og det er denne titel som John Bosco Adora nu kan smykke sig med.
Udover anerkendelsen omfatter prisen også et gavekort på 25.000 kroner samt muligheden for at blive kåret som årets medarbejder blandt de i alt 325.000 ISS-ansatte på verdensplan, hvorvidt denne pris også går til Danmark, afgøres på en lederkonference, der finder sted til maj.
Arbejdsglæden stråler igennem
Kim Bermann, der er vice- og driftsdirektør, Aalborg Lufthavn, er godt tilfreds med, at John Bosco Adora nu anerkendes for den indsats, som han leverer i den nordjyske lufthavn, hvor han har haft sin daglige gang i 27 år.
”John er virkelig en uundværlig del af vores team i Aalborg Lufthavn. Hans mangeårige dedikation og glæde i arbejdet stråler igennem, og han skaber en fantastisk atmosfære for både passagerer og kolleger,” lyder det.
”Hans service er ikke blot professionel, men også præget af varme. Altid smilende, altid med en positiv bemærkning. Vi er taknemmelige for den værdifulde indsats, John yder, og hans engagement gør ham virkelig til hjertet af vores samarbejde med ISS.”
Stolt og glad
Når han ikke er på arbejde i lufthavnen, bruger John Bosco Adora sin tid som træner i den lokale bokseklub, dørmand i Jomfu Ane Gade og som stadionsvagt på Aalborg Stadion. Han erklærer sig meget tilfreds med at have fået prisen.
”Jeg er så stolt og glad. Det betyder alt for mig at få ’Årets Æble’. Jeg er simpelthen så glad for mit arbejde. Det er både arbejdsopgaverne, menneskerne. Det hele.”
ISS Danmarks koncernchef Henrick Berendtsen slår fast, at John i hans optik er indbegrebet af den servicekultur, som koncernen gerne vil være kendt for.
”I ISS er vi stolte af at have medarbejdere som John, der har et enestående engagement og smittende energi, som skaber fantastiske serviceøjeblikke og ikke mindst gør en forskel for kunden og de mange passagerer, der dagligt benytter lufthavnen.”
Relaterede artikler:
Fem procent færre passagerer i Aalborg Lufthavn