Brussels Airlines lukker sit eget loyalitetsprogram Loop fra 1. februar og vil fremover udelukkende tilbyde Lufthansa-programmet Miles & More.
Brussels Airlines har siden været 100 procent ejet af Lufthansa-gruppen, men alligevel har det belgiske datterselskab bevaret sit eget loyalitetsprogram Loop. Nu forsvinder programmet imidlertid, da Brussels Airlines har besluttet at lukke Loop fra 1. februar.
Loop-programmet blev lanceret i 2015 som et tilbud til Brussels Airlines-kunder, der rejser regelmæssigt, men ikke flyver nok til at få betydelige fordele i et traditionelt frequent flyer-program.
Frem over vil Brussels Airlines’ kunder i stedet kunne benytte Lufthansa-gruppens loyalitetsprogram Miles & More. Dette program har i forvejen været tilgængeligt hos Brussels Airlines siden 2009, hvor Lufthansa-gruppen erhvervede en ejerandel på 45 procent af det belgiske flyselskab.
Flere tilbud i Miles & More
Miles & More har i høj grad udviklet sine tilbud og mulighederne for at optjene og bruge miles i de seneste år. Det kommer dermed meget tæt på at have de samme kundefordele, som Loop tilbyder, fortæller Brussels Airlines i en pressemeddelelse. Endvidere er mange LOOP-medlemmer allerede medlem af Miles & More.
På den baggrund har Brussels Airlines besluttet at nedlægge Loop for i stedet at fokusere på de attraktive programfunktioner i Miles & More, hedder det.
Fra 1. februar 2020 er det derfor ikke længere muligt at tilmelde sig Loop-programmet. Alle bookinger med et gyldigt Loop-nummer, som er foretaget inden 31. januar 2020, og som flyves inden 31. januar 2021 på Brussels Airlines-opererede flyvninger, vil dog stadig blive belønnet i Loop.
Medlemmer af programmet kan også stadig bruge deres Loop-point frem til og med 31. januar 2021 til at booke enhver flyvning, der opereres af Brussels Airlines.
Brussels Airlines på slankekur
Lufthansa-gruppen sendte i slutningen af 2019 Brussels Airlines og andre datterselskaber på slankekur.
For Brussels Airlines vedkommende betød det en ny strategiplan, der skal gøre selskabet rentabelt igen i 2022 med en fortjenstmargen på mindst otte procent. For at opnå det resultat, skal rutenettet justeres, administrationen digitaliseres og strømlines, flyflåden standardiseres og produktiviteten i flyoperationerne forbedres.
Relaterede artikler:
Brussels Airlines skal på slankekur