Med en ny portal håber erhvervsrejsebureauet Carlson Wagonlit Travel at kunne give kunderne det fulde hoteloverblik.
Erhvervsrejsebureauet Carlson Wagonlit Travel forsøger nu at samle administrationen af hotelbookninger i ét nemt værktøj, der er skræddersyet til erhvervsrejser. Gennem portalen CWT Hotel 360 er det hele samlet under et tag, så det bliver mere overskueligt og nemmere for kunderne at arbejde med deres hotelprogrammer – herunder bookinger, besparelser og sikkerhed.
Gennem CWT Hotel 360 tilbyder Carlson Wagonlit Travel globale og nationale hotelkæder, uafhængige hoteller og kundernes egne overnatningsmuligheder, som kan bookes online og offline. Egne overnatningsmuligheder kan være værelser, lejligheder og lignende, som kunden selv ejer. Det internationale erhvervsrejsebureau bookede i 2011 27,7 millioner værelser i 22.600 byer over hele verden og giver kunderne adgang til de priser, som erhvervsrejsebureauet selv har forhandlet hjem.
Portalen er delt ind i en række underelementer alt efter hotelbookerne og de rejsendes behov.
360 Choice handler om at sikre kunden et bredt udbud af business hoteller til de bedste priser. Det vigtige her er, at business hoteller ikke blandes med leisure hoteller, som det ofte sker i andre hotelsøgemaskiner. Derudover er alle tilgængelige priser forhandlet af Carlson Wagonlit Travel. Dermed håber rejsebureauet, at priserne til hver en tid er billigere end hos andre erhvervsrejsebureauer, hotelbookingsystemer og endda hos hotellerne selv. Sidst men ikke mindst er priserne inklusive morgenmad og internet og med meget fleksible ændrings- og annulleringsbetingelser.
Dele erfaringer
I elementet 360 Booking kan hoteller bookes såvel online som offline og integreres med/skræddersyes til kundens rejseprogram og behov. Alle hoteller – GDS, Non-GDS og privat indkvartering – kan bookes ét og samme sted. Kunderne kan få adgang til CWT Hotel Intel, som er et nyt bedømmelsessystem, hvor rejsende kan dele erfaringer og meninger om specifikke hoteller.
Carlson Wagonlit Travel tilbyder desuden et emailbaseret system, som automatisk sender mails til rejsende for f.eks. at minde dem om, at der morgenmad inkluderet i prisen eller at der er shuttle service fra lufthavnen.