TURISME24.DK er et nyt medie for turisme- og oplevelsesindustrien i Danmark og søstermedie til CHECK-IN.DK.

Danmark har fået et nyt turismemedie

TURISME24.DK er navnet på en nyt digitalt branchemedie for turisme- og oplevelsesindustrien i Danmark. Mediet indgår sammen med CHECK-IN.DK og STANDBY.DK i Travelmedia Nordics portefølje af nichemedier.

Rejse- og turismebranchen i Danmark spænder vidt. Transportselskaberne bringer fritids- og erhvervsturister til landet og sørger samtidig for, at danskerne kan rejse på fritids- og erhvervsrejser i udlandet.

I forhold til den indenlandske turisme står den danske turisme- og oplevelsesindustri samlet set for fem procent af det danske bruttonationalprodukt, har en omsætning på mere end 100 milliarder kroner og beskæftiger mere en 100.000 danskere. Turismen er med andre ord meget vigtig for det danske samfund.

Derfor fortjener branchen sit eget medie med fair og kritisk journalistik, hvorfor TURISME24.DK i dag ser dagens lys. TURISME24.DK er et nyt digitalt branchemedie for turisme- og oplevelsesindustrien i Danmark. Mediet udspringer fra STANDBY.DK, der hidtil har beskæftiget sig med rejser og turisme på generelt niveau og samtidig har favnet både indlands- og udlandsturisme.

Det nye branchemedie indgår sammen med CHECK-IN.DK og STANDBY.DK i Danmarks største digitale medieunivers om luftfart, rejser & turisme og drives af Travelmedia Nordic ApS.

Redaktion med branchekendskab
TURISME24.DK er et medie for de mange ansatte i den danske turisme- og oplevelsesindustri, der gerne vil have de seneste nyheder om branchen, hvilket kræver en daglig nyhedsopdatering med aktualitet og baggrund. Den opgave har Travelmedia Nordic taget på sig.

Dermed vil TURISME24.DK blive drevet af en virksomhed med journalister, der har et stort kendskab til branchen. Det afspejles også i indholdet på mediet, der er opdelt efter de emneområder som branchen normalt identificerer sig med. Udover de 19 danske destinationsselskaber er det eksempelvis storbyturisme, møde- og erhvervsturisme, kyst- og naturturisme samt hele overnatningssektoren, der omfatter hoteller og konferencecentre, feriecentre, ferieboliger, camping og vandrerhjem.

Herudover er der også kategoriseret indhold om bæredygtighed, som kommer til at spille en endnu større rolle i det fremtidige turisme- og oplevelseserhverv. Endelig er navnenyt og en debatsektion også en del af indholdet, hvilket er naturlige områder for et levende branchemedie.

Mediet finansieres ligesom de to søstermedier primært via abonnementsindtægter samt salg af jobannoncer. I forvejen har CHECK-IN.DK og STANDBY.DK tilsammen det førende jobmarked for rejse- og luftfartsindustrien i Danmark. Et jobmarked, der tiltrækker både aktive og passive jobsøgere.

360 graders overblik via tre nichemedier
Med etableringen af TURISME24.DK er den fælles redaktionen samtidig blevet styrket, og fremadrettet vil STANDBY.DK få et mere fokuseret indhold rettet mod rejsebureauerne og de udenlandske turistbureauer. Mediet skal nemlig i højere grad end tidligere beskæftige sig med den del af rejsebranchen, der sender danskere på ferie- eller forretningsrejse i udlandet.

Herefter kan CHECK-IN.DK betjene de læsere, der gerne vil vide noget om luftfart, mens TURISME24.DK tager sig af hele den indenlandske turisme- og oplevelsesindustri. Dermed vil de tre nichemedier fremover kunne komme godt omkring den danske rejse-. luftfarts- og turismebranche i et 360 graders overblik.

Artikelarkivet i TURISME24.DK rummer allerede over 2.300 historier, der har været bragt på STANDBY.DK de seneste fem år, så der er allerede en god grund til at gå på opdagelse i de mange læseværdige historier. Det er muligt at følge opdateringer på det nye medie ved at tilmelde sig det gratis elektroniske nyhedsbrev, der udkommer på alle hverdage kl. 07.00. Herudover kan nyhedsopdateringer også følges på LinkedIn og Facebook.

 

Relaterede artikler:

Luftfartsmedie med på den grønne bølge

Vi styrker identiteten over for branchen

Rejsemedier i fusion