Check-in.dk øger fokus på den grønne omstilling med en ny visuel identitet.

Luftfartsmedie med på den grønne bølge

Fremtidens luftfart er grøn, hvilket de mange initiativer for at reducere luftfartens klimaaftryk vidner om. Skandinaviens førende luftfartsmedie ændrer nu det visuelle udtryk, der skal afspejle luftfartens grønne ambitioner.

Gennem tiden har CHECK-IN.DK skrevet i hundredevis af historier om den grønne omstilling, og der kommer stadig flere i takt med, at vi nærmer os 2030 og de fastsatte klimamål.

Hos Travelmedia Nordic, der udgiver CHECK-IN.DK, har vi også et ansvar for at forholde os til den grønne omstilling af luftfarten. Vi kan ikke anskaffe os fly med lavere CO2-emissioner eller udvikle grønt brændstof. Men vi kan skrive om de mange grønne initiativer og dermed hjælpe branchen med at holde et stærkt fokus på det.

For at øge opmærksomheden omkring den grønne luftfart har vi derfor valgt at ændre vores brandidentitet, så det fremover vil være den grønne farve, der vil være en del af det visuelle udtryk på CHECK-IN.DK.

Fra rød til grøn
Danmarks statsminister har tidligere udtalt, at hun var rød før hun var grøn, men lad det være sagt med det samme, at inspirationen ikke kommer herfra.

Den røde farve har i øvrigt været en del af vores brand og identitet siden etableringen i 2010, og den er nu skiftet ud med den grønne farve, så vores samarbejdspartnere, kilder og ikke mindst læsere konstant kan blive mindet om, at grøn luftfart samtidig er fremtidens luftfart.

Der er sagt mangt og meget om den grønne farve, der blandt andet repræsenterer livet, fornyelsen, energien og naturen. Grøn observerer og lytter gerne og ønsker samtidig at bidrage til samfundet. Disse associationer harmonerer godt med vores værdier, og vi håber, at læsere og samarbejdspartnere vil tage godt imod den nye grønne identitet.

Nyt medie på vej
Med op imod en halv million besøg hver måned er CHECK-IN.DK det mest læste luftfartsmedie i Skandinavien, og herudover har vi også mange besøgende på søstermediet STANDBY.DK, der skriver om udlandsrejser med særligt fokus på rejsebureauer og udenlandske turistorganisationer.

På mandag den 23. januar føjer vi endnu et medie til vores portefølje, hvor vi lancerer et site, der udelukkende har fokus på turisme- og oplevelsesindustrien i Danmark. Dette medie kommer til at overtage den røde farve, da indenlandske turist- og erhvervsrejser naturligt må kædes sammen med rødt og hvidt, der om noget symboliserer Danmark.

Med tre nichemedier vil vi fremover komme godt omkring den danske rejse-. luftfarts- og turismebranche i et 360 graders overblik.

Læs mere om dette på mandag på CHECK-IN.DK.

 

Ole Kirchert Christensen
Adm. direktør, Travelmedia Nordic