En velkomstdrink er blandt forbedringerne på økonomiklasse hos Delta. (Foto: Delta)

Delta forbedrer servicen på økonomiklasse

Velkomstdrink og opgraderede måltider er blandt nyhederne i nyt servicekoncept på økonomiklasse på Deltas internationale ruter.

Mange flyselskaber har de seneste år skåret ned på servicen på økonomiklasse, hvor eksempelvis udbuddet af mad og drikkevarer er blevet forringet.

Nu går det amerikanske Delta Air Lines den modsatte vej med en stor opgradering af servicen på økonomiklasse på selskabets langdistanceruter samt på udvalgte kortere ruter.

Delta har det seneste års tid testet konceptet på over 700 flyvninger selskabets rute mellem Portland i Oregon og Tokyo-Narita, og nu er Delta klar til fra november at rulle konceptet ud på alle selskabets internationale flyvninger over 6,5 time samt på enkelte kortere ruter, hvor serviceklasserne Delta One og Delta Premium Select i forvejen tilbydes.

Velkommen om bord – og skål
I det nye koncept vil passagererne på økonomiklasse blive budt velkommen ombord med en forfriskende cocktail – i første omgang en Bellini, som består af mousserende vin og ferskenpuré – og inden måltidet om bord serveres, vil passagererne få en varm vaskeklud.

De nye måltider på økonomiklasse vil være i ”bistro-stil” og blive serveret på nye specialdesignede spisestel (formentlig i en kraftig, hård plast) med opgraderet spisebestik og dækkeservietter i stedet for de traditionelle bakker.

Passagererne vil kunne vælge mellem og mikse forskellige appetizers og forretter, ligesom forretterne vil være større end hidtil. På de fleste flyvninger vil der også være dessert, og den vil serveret separat efter måltidet sammen med kaffe, te, vin eller vand.

Kort før landing vil passagererne få endnu en vaskeklud til at blive frisket op med og blive tilbudt et stykke chokolade.

På lange internationale flyvninger vil der som hidtil også blive serveret et måltid nummer to ombord, oplyser Deltas presseafdeling til CHECK-IN.dk.

Deltas præsentation af de nye måltider på økonomiklasse. (Foto: Delta)

1.800 kundeundersøgelser af konceptet
“Det drejer sig om at investere i hver enkelt kunde, der vælger Delta, uanset hvor de sidder på flyet,” siger Allison Ausband, Delta Air Lines direktør for In-Flight Service.

Delta har testet den nye service gennem næsten 14.000 timers flyvning og indsamlet resultater fra flere end 1.800 kundeundersøgelser.

Flyselskabet har også fået feedback fra flyenes besætninger, ligesom et særligt designteam bestående 24 kabinemedarbejdere har hjulpet med at skræddersy det nye servicekoncept på økonomiklasse.

Delta Air Lines flyver i sommersæsonen direkte til Danmark på ruten mellem New York-JFK og Københavns Lufthavn.

 

Relaterede artikler:

Ny serviceklasse på Deltas Europa-ruter

Fremragende service og mad på Delta One

Delta opgraderer service på CPH-sommerrute

Kategorier

Annoncer

.
.