Alle sejl bliver sat til, når Emirates vil introducere den kommende rute mellem København og Dubai. Den 22. juni er flere hundrede rejsebranchefolk inviteret til event i Skuespilhuset i København, mens Emirates på åbningsdagen den 1. august holder et stort arrangement for særligt indbudte.
Der kommer ikke til at mangle noget, når Emirates den 22. juni inviterer flere hundrede medarbejdere frarejsebranchen til en gigantisk event i Skuespilhuset i København. Det skulle da lige være en dansk organisation, som Emirates arbejder på højtryk for at få etableret.
Den daglige rute mellem København og Dubai åbner den 1. august, men allerede onsdag den 22. juni igangsættes den kæmpemæssige PR-apparat, der skal sikre, at Emirates-flyene fra ruteåbningen vil have masser af passagerer ombord.
Arrangementet er lagt i hænderne på eventbureauet Eventually, der har fået ansvaret for den markedsmæssige koordinering af ruteåbningen.
“Det bliver et fuldstændig fantastisk arrangement med meget flotte løsninger indenfor det tekniske og kunstneriske. Der afvikles bl.a. en multimedia-præsentation med introduktion tilDubai og De Forenede Arabiske Emirater samt til de destinationer, der bliver tilgængelige via hub-lufthavnen i Dubai,“ fortæller Rikke Nordentoft Damborg, der er administrerende direktør og partner hos Eventually.
Eventually er enerfaren event-arrangør, men vil godt afsløre, at Emirates-arrangementet ligger i den øvre klasse afde arrangementer, som man hidtil har beskæftiget sig med. Der vil i høj grad blivekræset om detaljen.
Når arrangementet i Skuespilhuset er afviklet den 22. juni er der blot seks uger senere et nyt arrangement. Denne gang er det den officielle åbningsfest, der afholdes på selve dagen den 1. august.
Detaljerne omkring arrangementet den 22. juni og 1. august er indtil videre en hemmelighed. Men noget kunne tyde på, at Emirates planlægger to arrangementer, der er “second to none“ i forhold til, hvad rejsebranchen har set tidligere – og det er ikke så lidt, endda.