Erhvervsrejser sælges hjemmefra

Carlson Wagonlit Travel, der er Danmarks største erhvervsrejsebureau, vil nu tilbyde medarbejderne adgang til fuldt ingegreret hjemmearbejdsplads, således at erhvervskunder kan betjenes fra privatadressen.

Work@Home er en ny ordning hos erhvervsrejsebureauet Carlson Wagonlit Travel (CWT), der skal sikre mere glade medarbejdere, der kan levere en højere produktivitet og en bedre kundeservice.

Det er resultatet at en bevidst strategi om at tilbyde bureauets rejsekonsulenter faste og fuldt integrerede hjemmearbejdspladser. Et tilbud som omkring 10 rejsekonsulenter vil have taget imod inden årets udgang. Og næste år forventer CWT, at endnu flere medarbejdere vil betjene kunder fra privatadressen.

Der er ikke nok nyt i, at medarbejdere arbejder hjemmefra. Det sker i mange brancher. Men CWT hævder at være det første danske rejsebureau, der introducerer hjemmearbejdspladser som en fuldt integreret del af organisationen, således at alle krav til arbejdsmiljø og datasikkerhed er overholdt.

Ifølge administrerende direktør Sophie Hulgard. imødekommer den nye ordning mange medarbejderes ønsker om større personlig fleksibilitet, mindre transporttid og mulighed for at arbejde mere effektivt.

”Jeg vil gerne have, at CWT er branchens mest attraktive arbejdsplads, og jeg håber, at muligheden for at arbejde mere fleksibelt kan være med til at tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere fra hele landet,” siger Sophie Hulgard.

Sophie Hulgard forventer, at hjemmearbejdspladserne vil gøre det lettere at bemande skæve vagter, øge produktiviteten og mindske sygefraværet. Hjemmearbejds-ordningen er et tilbud til erfarne rejsekonsulenter, der er vant til at arbejde selvstændigt med CWTs avancerede systemer og værktøjer til rejsebestilling, som de har adgang til hjemmefra. De hjemmearbejdende konsulenter vil også være kobletpå CWTs telefonsystem, så de kan betjene telefoner på lige fod med bureauets øvrige medarbejdere.

”Rent praktisk vil vores kunder ikke mærke nogen forskel. Men kan hjemme-arbejdspladserne give vores rejsekonsulenter større arbejdsglæde, så håber jeg, at vores kunder også vil opleve, at de får en bedre service.”

To dage hver uge vil rejsekonsulenter med hjemmearbejdspladser dog stadig arbejde på et af CWTs kontorer i København og Aarhus for at fastholde de tætte relationer til ledelse og kolleger og tage del i den faglige udvikling på arbejdspladsen, oplyser bureauet.

Foto: CWT´s rejsekonsulenter har fremover muligheden for at tage imod fuldt integrerede hjemmarbejdspladser.