Finnairs A350-900 i Hong Kong.

Finnair lancerer nyt business class-koncept

Finnair vil give sin business class en mere nordisk fornemmelse, mens de yngre rejsende med Finnair fremover kan stifte bekendtskab med mumitroldene.

Finnair lancerer nu et nyt business class-koncept på sine langdistanceflyvninger. Med det nye servicekoncept vil Finnair tilbyde et bredere udvalg af mad og vin, der serveres efter behov og efter kundens foretrukne tid, ligesom i en restaurant.

“Mere end nogensinde har vores business class-kunder mulighed for at tilpasse deres rejse- og spiseoplevelse,” siger Piia Karhu, Senior Vice President for Customer Experience hos Finnair.

“Vores mål er at skabe et uudtalt bånd med vores gæster hver gang de flyver. Vi har dedikeret kabinebesætningsmedarbejdere til passagerer i business class, der yder en mere individuel service med det formål at sætte nye standarder for komfort og generel velvære ombord på Finnair-fly.”

Tærter og kanelboller
Som led i sit nye koncept introducerer Finnair også den klassiske finske tradition “Kahvikutsut” – en kaffeservice med syv forskellige godbidder – til langdistanceflyvninger, der afgår fra Asien om morgenen. Denne eksklusive kaffeservice giver kunderne mulighed for at tilbringe kvalitetstid med traditionelle finske godbidder som tærter, kanelboller, kaffekage og traditionelle finske chokolader mellem de to måltider.

Finnair vil også bringe en nordisk ”fornemmelse” til business class-kabinen ombord på Finnairs Airbus A350-fly med nye faciliteter, herunder nye enkle og stilfulde sædebetræk samt puder, tæpper og porcelæn med tryk fra det ikoniske finske designhus Marimekko.

“Med nordisk inspireret design i hele kabinen er vores mål, at vores gæster får en rejseoplevelse, der sænker sanserne og rydder sindet,” siger David Kondo, chef for kabineinteriørudvikling hos Finnair.

“Vores nye sædetekstiler og komfortfaciliteter har en frisk og moderne æstetik, der er inspireret af nordiske hjem og landskaber.

Det nye servicekoncept introduceres den 7. februar 2018 på fly til Seoul, Tokyo og Shanghai og vil herefter gradvist blive introduceret på de resterende langdistanceruter i løbet af foråret og sommeren. De nye tekstiler med mere rulles ud i Finnairs Airbus A350-fly i faser i løbet af 2018.

Synligt i forskellige faser
Ved siden af forbedringerne af business class, så fornyer Finnair også sit koncept for familierejser, som fremover vil omfatte de populære finske mumitrolde. I det nye koncept vil mumitegn, billeder og indhold være synligt i forskellige faser af rejsen. Børn, der rejser med Finnair, vil kunne bruge en særlig ”mumi check-in skranke” og sikkerhedskontrol. De vil også modtage en mumi-inspireret billet, bagage tag og en give away om bord på flyet. Finnairs underholdningsindhold under flyvningerne vil også blive opdateret til at omfatte den populære animationsserie.

Og endelig så justerer Finnair også på sit rutenetværk i løbet af 2018 med flere frekvenser på udvalgte ruter. Fra juni 2018 tilføjer Finnair således flere frekvenser til sin nye helårsdestination Lissabon, hvor Finnair vil flyve dagligt i sommersæsonen, ligesom der kommer flere frekvenser på ruten til Barcelona. I højsæsonen vil Finnair således have 18 ugentlige flyvninger mellem Helsinki og Barcelona.

Budapest vil få en tredje daglig flyvning til sommersæsonen med forbedrede forbindelser til Finnairs amerikanske netværk. Derudover vil Krakow få to nye ugentlige frekvenser med forbedrede forbindelser fra Krakow til Asien og Amerika, og Genève vil få en ekstra ugentlig frekvens. Desuden vil Finnair igen flyve til Astana med to ugentlige frekvenser i juli og august.

 

 

Relaterede artikler:

Ny Finnair A350 med flere sæder

Forbedret Business Class på Finnair A330

Nordisk udtryk i Finnairs nye A350-fly

Finnair får Wi-fi på alle Airbus-fly