Flyselskab med kampagne til 120 mio. kroner

Flyselskabet Emirates har sammen med ørkenemiratets turistmyndigheder iværksat en markedsføringskampagne til 120 mio. kroner.

Massemarkedsføring er omkostningskrævende, hvilket flyselskabet Emirates også har måttet sande i selskabets nye kampagne “See you in Dubai“, der er lanceret i samarbejde med Dubais turistmyndigheder (DTCM).

Kampagnen skal have en rækkevidde i Europa, Asien, Afrika, Latinamerika samt hjemmemarkedet i Mellemøsten, så det kræver store økonomiske muskler, når man vil være synlig på print, tv og outdoor-medier i de nævnte markeder.

Derfor har Emirates og DTCM i fællesskab afsat 20 mio. dollars, eller godt 120 mio. danske kroner til kampagnen.

“Dubai er et globalt centrum og en global destination i sig selv. Og fra Emirates´ perspektiv, er det hvad som gør os unikke og adskiller os fra konkurrenterne. Vores mission har altid været at forbinde Dubai til resten af verden og til at forbinde verden gennem Dubai,“ siger HH Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, der er koncernchef i Emirates Airline & Group.

Det velkendte og det uventede
“Vi ses i Dubai“ kampagnen vil fremhæve såvel de velkendte som de uventede oplevelser som Dubai har at tilbyde.

De velkendte attraktioner er Burj Al Arab med sit sejlformede design, skyskraberen Burj Khalifa, indkøbscentret The Dubai Mall samt Palm Jumeirah, der er verdens største kunstige ø. Men ørkenemiratet kan også byde på ørken-aktiviteter, smukke strande og vandsport.

“Vores dynamiske hjemby udvikler sig hastigt og i tråd med HH Sheikh Mohammad bin Rashid Al Maktoums 2020-vision. Uanset om de besøger byen for første gang eller er gengangere, vil besøgende i Dubai altid finde nogle nye oplevelser at nyde i emiratet. Sidste år havde Dubai mere end 11 millioner besøgende, og vores mål er at fortsætte med at øge dette tal ved at forbedre alle aspekter af Dubai som destination,“ siger koncernchefen for Emirates Airline & Group.

Dubai har haft en stor succes som destination, hvilket er gjort muligt på baggrund af store investeringer i turismeinfrastrukturen med Emirates og luftfarten som trækkraften.

Emirates har i dag 230 fly i flåden og betjener ikke færre end 147 destinationer fra Dubai International Airport. Det Dubai-baserede flyselskab er i dag verdens største operatør af Boeing 777 og Airbus A380 fly.