Boeing 737 MAX-fly fra Ryanair og datterselskaberne Malta Air og Buzz. Foto: Ryanair

For første gang i 10 år: Yngre fly hos flyselskaberne

I 2020 var gennemsnitsalderen for europæiske passagerfly lavere end året før, hvilket brød 10 års stigende tendens. Udviklingen fortsatte i 2021, men der er usikkerhed om, hvorvidt det kan fastholdes i 2022.

Efter finanskrisen var der mange nye flyselskaber, der etablerede sig i 2010’erne, og mange af disse anskaffede ældre og udtjente fly, da det var en billig måde at starte op på.

Til gengæld var det ikke noget, der satte skub på den grønne omstilling....

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

39 kr.

14 dage

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

249 kr.

3 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

849 kr.

12 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

Allerede abonnent?