Google i samarbejde med boarding.dk

Søgemaskinen Google har indgået et samarbejde med rejsebranchens internet-nyhedskanal boarding.dk. Viden om og analyser af de rejsendes forbrugeradfærd vil fremover blive tilgængelig for læsere og annoncører hos boarding.dk.

Boarding.dk har indgået et unikt samarbejde med Google. På basis af viden om søgninger og data fra verdens største søgemaskine, stilles der fremover skarpt på den danske rejse- og turistbranche.

Boarding.dk viser løbende, hvad og hvornår danskerne søger rejser på nettet via Google, og dokumenterer på baggrund af Googles månedlige index-tal udviklingen i en række segmenter indenfor rejse- og turistbranchen.

“Vi er særdeles glade for samarbejdet med Google. Selskabet råder over en detaljeret viden om de danske forbrugeres adfærd omkring informationssøgning og bestilling af rejser. Det styrker vores profil overfor vore mange brugere, annoncører og øvrige samarbejdspartnere,“ siger Ole Kirchert Christensen fra Travelbroker Nordic, der udgiver Boarding.dk.

Hver måned vil Industry Manager Rico Gade fra Google Danmark sætte fokus på et emne i relation til hvornår og hvad danskerne søger på. Der vil bliveomtalt spændende vækst-cases, der kan inspirere rejsebranchens selskaber til nye initiativer.

Link: Viden om forbrugeradfærden i rejsemarkedet(APRIL 2010)

Læs også:

TV-program sælger rejser