Det bliver et fly af typen Boeing 737-300 fra danske Jet Time, der skal agere sommerhjælp på Air Greenlands atlantruter til København. Der skal flyves 3 ugentlige afgange fra både Kangerlussuaq og Narsarssuaq til København.
Der er tradition for, at Air Greenland i sommersæsonen indlejer ekstra kapacitet for at kunne betjene ruterne til København fra Kangerlussuaq og Narssarsuaq.
Air Greenland opererer nemlig kun ét atlantgående fly, et Airbus A330-200 med plads til 245 passagerer.
I den kommende sommersæson har Air Greenland således fra Jet Timeindlejet etBoeing 737-300 fly med plads til 148 passagerer i all-economy version. Flyet skal i perioden fra 22. juni til 13. august flyve 3 gange ugentligt på ruten mellem Kangerlussuaq og København.
I perioden fra 19. juni til 30. august skal flyet tillige operere 3 gange ugentligt mellem Narsarssuaq og København.
I sommeren 2010 var det også Jet Time med Boeing 737-300 fly, der fik det sæsonintensive trafikprogram hos Air Greenlandtil at hænge sammen.Året før var det dog et fly af typen Boeing 737-400, der agerede sommerhjælp på ruterne til København.
35 fly og helikoptere
Der skal mange flyenheder til at binde det omfattende rutenetværk i Grønland sammen. Air Greenland beskæftiger derfor selv en flåde på 35 fly og helikoptere.
Der er først og fremmest tale om turboprop-fly med gode kortbaneegenskaber, henholdsvis Dash-7 og Dash-8. Disse fly anvendes til indenrigsflyvning i Grønland, hvor vejr- og baneforhold kræver fastvingede fly af STOL-typen.Herudover som før nævnt Airbus A330-200 flyet til atlanttrafikken.
Endelig beskæftiger selskabetmindre propelfly og helikoptere, der opererermellem de små bygder. Der er tale om Super King Air (1), Sikorsky S-61 (2), Eurocopter AS-350B2 (12) og Bell 212 (8).