Business Class på de kommende Airbus A350-1000 hos Japan Airlines. Foto: Japan Airlines

Lancerer luksuriøse kabiner i første Airbus A350-1000

Den første A350-1000 til Japan Airlines indrettes med fire forskellige luksuriøse kabineklasser med plads til i alt 239 passagerer. Flyet forventes indsat på amerikansk rute sidst på året.

Passagerer på de kommende Airbus A350-1000 hos Japan Airlines (JAL) kan godt se frem til en oplevelse fuld af komfort og lækre detaljer.

Det japanske flyselskab har netop afsløret planerne for den kabine, som bliver installeret på de nye langdistancefly, som selskabet står til at modtage 13 styk af. Det bliver den første store kabinefornyelse i 20 år, og flyet bliver det nye flagskib for international service, lyder det.

Det var oprindeligt planen, at A350-1000 skulle have været i drift fra slutningen af november i år, men premieren er udskudt til december som følge af problemer i forsyningskæden omkring levering af komponenter.

Flyet bliver efter planen sat ind på ruten fra Haneda International Airport i Tokyo til New York-JFK på den amerikanske østkyst. Flyvetiden på denne rute er cirka 12 timer.

First Class på de kommende Airbus A350-1000 hos Japan Airlines. Foto: Japan Airlines

Indbyggede højttalere i nakkestøtten
Overordnet set er den nye kabine i den kommende A350-1000 hos Japan Airlines designet efter japansk æstetik og elegance, og passagererne vil opleve en ro og fredfyldt stemning. Det nye interiør vil give passagererne en oplevelse af høj kvalitet.

Samtlige sæder i de fire kabineklasser i A350’eren er nydesignede for at give Japan Airlines’ mest afslappende og behagelige oplevelse til dato.

De fire klasser inkluderer First, Business, Premium Economy og Economy, og alle bliver således med store opgraderinger. Eksempelvis bliver døre introduceret på Business Class for første gang for at sikre privatlivets fred. Kabinehylder er udelukkende placeret på vinduesrækkerne for at skabe en åben atmosfære.

Lie flat-sæderne kan få en længde på 198 centimeter, og stødabsorberende struktur giver en behagelig soveoplevelse. Nakkestøtten kan justeres, så man på behagelig vis kan se film, mens man også ligger ned. Herudover fremhæves introduktionen af verdens første høretelefonfri stereoanlæg med indbyggede højttalere i nakkestøtten. På den måde kan passagererne undgå at bruge hovedtelefoner.

Premium Economy Class med skillevægge på de kommende Airbus A350-1000 hos Japan Airlines. Foto: Japan Airlines

Nyeste underholdningssystem
I Premium Economy-kabinen vil der være skillevægge for at forbedre privatlivets fred. Det er desuden den første kabineklasse af sin art, der introducerer elektrisk betjent lænefunktion i sædet. Herudover er den 16-tommer 4K widescreen-skærm cirka 1,3 gange større end den nuværende skærm.

Hvad angår bespisningen på de nye Airbus A350-1000 vil Japan Airlines tilbyde nye og forbedrede produkter, der imødekommer kundernes forskellige præferencer og værdier – herunder opgraderede veganske og vegetariske menuer.

I forhold til underholdningen om bord på A350’erne kan Japan Airlines tilbyde det nyeste underholdningssystem og inflight-WiFi fra Panasonic Avionics Corporation (USA). Alle klasser vil have 4K-skærme til højkvalitetsvisning med Bluetooth-forbindelse.

De fire kabineklasser i de nye Airbus A350-1000 bliver indrettet med henholdsvis seks sæder på First, 54 på Business, 24 på Premium Economy samt 155 sæder på Economy Class. Således et samlet antal på 239 sæder. Til sammenligning er der i alt 244 sæder på Japan Airlines’ Boeing 777-300ER.

Foruden de kommende A350-1000 råder Japan Airlines indtil videre også over 16 fly af den mindre version, A350-900.

 

Relaterede artikler:

Første Airbus A350 til Japan Airlines

Japanske flyselskaber på lange omveje til Europa

Japan Airlines vil flyve med overlydsfly