Lufthansa kommer op på to ugentlige fragtflyvninger til Københavns Lufthavn, når der åbnes en ny forbindelse via Helsinki. “Når vi ser fremad, er vores strategiske mål at udvide vores netværk og logistik i de nordiske lande,” lyder det fra selskabet.
Selvom der kun er 680 kilometer fra Frankfurt til København, så er der også basis for fragtflyvninger i stedet for at transportere varer og gods med lastbil.
Det har Lufthansa Cargo fået øje på, og nu øger selskabet til to ugentlige flyvninger til København ved hjælp at en ny rute, der går fra Frankfurt til Helsinki og derfra videre til CPH.
Det tyske fragtflyselskab vil fra den 28. september flyve hver torsdag aften til Helsinki Airport med en Airbus A321F, der fortsætter til Københavns Lufthavn for derefter at flyve tilbage til Frankfurt, hvor der er tidlige morgenforbindelser til flere end 300 destinationer over hele verden.
Torsdagsafgangen med rutenummer LH8355 kommer til at supplere den direkte forbindelse mellem Frankfurt og København om mandagen, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
Ifølge Lufthansa Cargo er årsagen til interessen for de nordiske lande, at de ligger strategisk placeret mellem Europa og Nordamerika, hvilket gør dem interessante i forhold til international fragt. Eksport af teknologisk udstyr, farmaceutiske produkter, maskiner og fisk er fokus i de nordiske markeder.
Vil øge i de nordiske markeder
Udover ruterne til København og Helsinki følger snart endnu en forbindelse til Stockholm.
“Når vi ser fremad, er vores strategiske mål at udvide vores netværk og logistik i de nordiske lande ved at tilbyde kortere transporttider og pålidelige og skræddersyede løsninger til vores kunder,” udtaler Ashwin Bhat, der er CEO for Lufthansa Cargo.
Lufthansa opererer i dag tre A321F, og inden udgangen af året vil et fjerde fly af denne type have taget plads i flåden. Der er plads til 14 paller fragt på maindeck og 10 paller på det nederste dæk. A321F-flyene kan rumme og løfte 28 metriske tons.
Udover A321-flyene tilbyder Lufthansa Cargo 83 ugentlige flyforbindelser fra Frankfurt med 16 Boeing 777F samt naturligvis kapacitet i lastrummet på de mange passagerflyvninger hos koncernens flyselskaber, henholdsvis Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Disvover Airlines og SunExpress.
Relaterede artikler: