Business Class på Lufthansas nye Airbus A350, der tidligere har fløjet for Philippine Airlines. Foto: Lufthansa

Lufthansa med ny ”filippinsk” Business Class

Lufthansa har sat den første af fire ny Airbus A350 i drift, der tidligere har fløjet for Philippine Airlines, og hvor passagererne kan nyde godt af en forbedret ”filippinsk” Business Class.

’München har fået en ny flyvende ambassadør’.

Sådan indleder Lufthansa en pressemeddelelse, hvor det fortælles, at en Airbus A350-900 med registreringen D-AIVC er blevet døbt ”München” i München Lufthavn af Markus Söder, der er ministerpræsident i delstaten Bayern.

Flyet er det første af fire Airbus A350, der ankommer til Lufthansa i løbet af 2022. Det blev leveret til Philippine Airlines i oktober 2018, men da selskabet blev økonomisk trængt, blev det afhændet til flyleasingselskabet Avolon.

De tre øvrige A350’ere, der forventes at ankomme til Lufthansa i år, har ligeledes en fortid hos Philippine Airlines.

Direkte adgang til midtergang
Lufthansa har besluttet at beholde indretningen, som den var hos Philippine Airlines. Det betyder, at der er 30 sæder på Business Class, 24 sæder i Premium Economy samt 241 sæder i Economy Class.

Dermed vil passagererne hos Lufthansa kunne nyde godt af Vantage XL-sæder fra Thompson Aero på Business Class. Sæderne er en opgradering i forhold til Business Class-sæderne i Lufthansas eksisterende flåde af A350-fly. Alle sæder har således direkte adgang til en midtergang, ligesom der blandt andet er mere opbevaringsplads og bedre skulderplads.

”Med en væsentligt forbedret Business Class om bord repræsenterer dette fly også begyndelsen på en af ​​de største produktmoderniseringer i Lufthansas historie. Dette fly er bæredygtigt og tilbyder kunderne en førsteklasses flyveoplevelse. “München” er en værdig ambassadør for den bayerske hovedstad ude i verden,” siger Carsten Spohr, koncernchef i Lufthansa.

Det forbedrede Business Class-produkt er begyndelsen på en omfattende fornyelse af kabinerne i Lufthansa-flyene. Næste år vil det tyske flyselskab introducere et nyt topprodukt i samtlige fire kabineklasser: Economy, Premium Economy, Business og First Class.

Historisk navn til A350’er
D-AIVC er allerede sat ind på ruter fra München til de canadiske destinationer Montreal, Toronto og Vancouver.

Det er langt fra første gang, at flyets navn, ”München”, bliver brugt til et fly hos Lufthansa. I alt er seks fly gennem tiden blevet opkaldt efter den bayerske hovedstad. Første gang var 11. oktober 1960, hvor en Boeing 707 med registreringen D-ABOF blev døbt i den daværende München-Riem Lufthavn.

Det femte Lufthansa-fly, der fik navnet ”München”, var en ikonisk Airbus A380 med registreringen D-AIMB. Megajumboen blev døbt 28. juli 2010, men flyet er ikke længere en del af Lufthansa-flåden. Og nu har en over tre år gammel Airbus A350 altså fået det bayerske navn.

Ifølge planespotters.net får de tre øvrige A350’ere, som Lufthansa står til at sætte i drift, registreringerne D-AIVA, D-AIVB og D-AIVD. Det samlede antal fly af denne type hos Lufthansa vil ende på 21 i løbet af 2022.

 

Relaterede artikler:

Lufthansa indretter fire A350 med ”ny” Business Class

Lufthansa vil indskrænke Business Class

Lufthansa overvejer premium Business Class