Markant fremgang for CWT i 2010

Den globale erhvervsrejsebureaukæde Carlson Wagonlit Travel (CWT) kom ud af 2010 med en pæn fremgang i væksten i forhold til 2009, der var et økonomisk trængt år for selskabet. CWT begrunder væksten med, at antallet af forretningsrejser er opadgående.

Under den økonomiske krise i 2008 og 2009 faldt antallet af forretningsrejser drastisk, hvor for eksempel luftfartsselskaber og erhvervsrejsebureauer kunne registrere et fald i tilgangen af forretningsrejsende. For den globale erhvervsrejsebureaukæde Carlson Wagonlit Travel (CWT) betød det i 2009, at selskabets salg af rejser faldt med næsten 23 procent.

Men på bare ét år er det lykkedes CWT-kæden, der i denne uge fremlagde sit årsregnskab for 2010, at vende de negative tal til en vækst i salget på 13,5 procent i forhold til 2009. Hertil kommer antallet af transaktioner, der steg med 12 procent.

”Væksten i 2010 var drevet af vores succes med at fastholde vores kunder, øge antallet af forretninger og selvfølgelig et mere gunstigt økonomisk miljø. Disse gode resultater var markante i 2010, eftersom der var mange rejseforstyrrelser, herunderkraftige snefald i Europa og USA samt vulkanudbruddet på Island,” siger Douglas Anderson, præsident og CEO hos CWT.

I 2010 voksede CWT mest i Asien og ved Stillehavsområdet med en vækst på 27,7 procent. I Latinamerika steg salget af erhvervsrejser med 18,4 procent, og i Nordamerika gik selskabet frem med 12,7 procent. I EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika) var væksten på blot 6,6 procent.

På baggrund af det positive resultat er CWT klar til udfordringerne for 2011, som selskabet forventer bliver et år med endnu mere fokus på udviklingen af de produkter, somerhvervsrejsebureaukæden udbyder.

”I vores håndtering af udfordringerne og mulighederne for 2011, fastholder vi vores fokus på at levere den bedste rejseservice til vores kunder i hele verden. Vi har samtidig en forpligtigelse til at opretholde kvaliteten og opfylde de behov, som vores kunder har.”

Derudover forventer CWT, at selskabets kunder i 2011 i stigende grad vil fokusere på indholdet af rejsen, og samtidig er det sandsynligt, at priserne på rejser vil stige i takt med de øgede brændstofpriser.

I 2011 vil CWT fortsætte med at udvikle sin teknologi til de rejsende, der bl.a. omfatter applikationer til mobiltelefoner og andre teknologiske værktøjer, der kan rejsen lettere for den pågældende virksomhed.