Nyt fordelsprogram til de bedste SkyTeam-kunder

Luftfartsalliancerne Star Alliance, oneworld og SkyTeam kæmper om passagerernes gunst, og nu tager SkyTeam et nyt middel i brug. Fremover vil SkyTeam hjælpe de bedste kunder hurtigere frem med servicen SkyPriority, der introduceres globalt.

Sammen med Star Alliance og oneworld kæmper luftfartsalliancen SkyTeam om de flyrejsendes gunst. Midlet er ikke mindst fordelagtige bonusordninger og anvendelse af netværket hos de enkelte alliancemedlemmer.

Seneste tiltag hos SkyTeam er indførelsen af den såkaldte SkyPriority service, der skalgøre det endnu nemmere og især hurtigere for de rejsende at komme igennem lufthavnene.

Den nye service henvender sig dog alene til kunder med Elite Plus medlemskab samt rejsende på First og Business Class.

SkyPriority-programmet udrulles i løbet af marts måned på udvalgte hubs, og inden starten af 2013 vil man haveimplementeret programmet i mere end 1.000 lufthavne, som alliancens selskaber benytter.

De første lufthavne, der vil få SkyPriority service er Amsterdam, Atlanta, Guangzhou, Nairobi, Prag, Shanghaiog Taipei, hvor de største medlemmer af alliancen er hjemmehørende. Bemærkelsesværdigt er det dog, at Paris ikke er med i den første bølge, da Air France er et betydeligt SkyTeam-selskab.

Hurtigere gennem lufthavnen

Det nye SkyPriority program skal gøre det lettere for de flyrejsende at finde vej gennem lufthavnen og samtidig gøre det lettere for personalet at udpege netop de passagerer, der harSkyPriority-medlemskabet. Det vil fremgå af billetten.

Konceptetkommer fra Delta Air Lines, der var en af grundlæggerne bag SKyTeam og selv introduceredeSkyPriority over for sine kunder i 2010 med stor succes.

SkyPriority inkluderer blandt andetPriority check-in områder,Priority baggage drop-off,bedre service hos luftavnens billetkontorer, fordelei forbindelse med transfer samt adgang til at komme først i køen ved sikkerhedskontrollen.

Dertil kommer, at man også fårPriority boarding. Introduktionen af den nye service er det hidtil største fælles projekt hos SkyTeam.

“SkyPriority er en del af vores fortsatte bestræbelser på at øge kundtilfredsheden.Ved at højne kvalitetsniveauet i lufthavnene vil vi gøre rejsen hurtigere og mere bekvem for vores kunder,“ siger Michael Wisbrun, der er SkyTeam’s Managing Director.

Global forpligtelse

Ifølge SkyTeam bliver man verdens første alliance, der tilbyder dette fordelsprogram globalt, da alle medlemsvirksomheder i SkyTeam er forpligtet til at deltage.

SkyPriority gøres såledestilgængeligt for udvalgte kunder i SkyTeam alliancens 15 medlemmer, der består af Aeroflot, Aeroméxico, Air Europa, Air France, Alitalia, China Airlines, China Eastern, China Southern, Czech Airlines, Delta Air Lines, Kenya Airways, KLM Royal Dutch Airlines, Korean Air, TAROM og Vietnam Airlines.

SkyTeam har årligt over 487 millioner passagerer, der flyver med 14.500 daglige afgange til 926 destinationer i 173 lande.