Ryanair-fly. (Foto: Stefano Garau | shutterstock.com)

Ryanair lancerer nyt abonnementsprodukt

Ryanair har sendt et produkt på markedet kaldet Prime. Det kan købes i abonnement for godt 600 kroner om året og giver fordele for de 250.000 medlemmer, der ønsker at gør brug af det.

Abonnementsforretninger har gennem de senere år haft stor medvind, og nu vælger Ryanair også at gå med på bølgen.

Det irske lavprisflyselskab har netop lanceret et nyt produkt kaldet “Prime”, som årligt koster 79 euro, eller hvad der svarer til 590 kroner, at abonnere på.

For dette beløb vil de rejsende få adgang til medlemsfordele som gratis reserverede pladser på én rejse om måneden, gratis rejseforsikring samt adgang til de bedste tilbud hele året.

Ifølge Ryanair kan medlemmerne, der er begrænset til 250.000 i alt, spare op til fem gange abonnementsprisen, hvis man udnytter alle ydelserne i Prime-programmet.

Kalder det en no-brainer
Selv kalder Ryanair det nye abonnementsprodukt for en ordning for hyppigt rejsende, der ikke ønsker at sprænge budgettet, når de er på regelmæssige rejser.

Ifølge Ryanair vil Prime-abonnenter kunne høste besparelser på samlet 420 euro (3.135 kroner), hvis man flyver 12 gange årligt, mens besparelsen vil være 105 euro (785 kroner), hvis man kun flyver med Ryanair en gang i kvartalet.

“Hvis du kan lide at flyve regelmæssigt og samtidig spare penge, så er Ryanair “Prime” en no-brainer. Denne spændende nye rabatordning for abonnenter er begrænset til kun 250.000 kunder efter først-til-mølle-princippet,” lyder det fra Dara Brady, der er marketingdirektør hos Ryanair.

Ingen loyalitetsprogram fra Ryanair
Konceptet hos Ryanair minder lidt om en kampagne som konkurrenten Wizz Air lancerede sidste år. Her kunne kunderne købe et såkaldt “All you can fly”-abonnement for 499 euro, hvilket svarer til 3.725 kroner.

Produktet indeholdt dog mange begrænsninger og pristillæg, og antallet af medlemmer var begrænset til i alt 10.000. Interessen var stor, da produktet var udsolgt i løbet af få dage.

Ryanair mangler at lancere et egentligt loyalitetsprogram, som de store netværksselskaber har, og som eksempelvis Norwegian har taget til sig med Norwegian Reward.

Der er Ryanairs koncernchef Michael O’ Leary alligevel klar i spyttet. Han har flere gange udtalt, at hvis man ønsker loyalitetsfordele, så bør man købe en hund.

 

Relaterede artikler:

Wizz Airs markedsføringsstunt er udsolgt

Ryanair-stop for ultralavpriser får konsekvenser

Ryanair tilbyder større og billigere bagage