TV-programmer sælger rejser

DR sendte den 1. april det første af tre dokumentar-programmer om forunderlige steder i verden. “Verdens vildeste ø“, der satte fokus på Maldiverne fik Google-søgningerne til at eksplodere kort tid efter udsendelsen.

Dokumentaren “Verdens Vildeste Ø“ blev sendt på DR skærtorsdag den 1. april 2010. Udsendelsen er et godt eksempel på, hvordan søgemaskinen Google efterhånden er et spejlbillede af danskernes rejselyst.

Udsendelsen resulterede nemlig i et ekstraordinært stort antal søgninger på ordet “Maldiverne“, der var genstand for udsendelsen. DR-journalist Torben Schou landede i lagunen med vandflyver ogbevægede sig rundt på kridhvide strande, blandt frodige palmer ogboede i en villa på pæle i turkisfarvet vand.

“Knapt var udsendelsen ovre før søgningerne på Maldiverne eksploderede.
Så hold øje med hvad der rører sig i TV og i aviserne, der passer til de rejseprodukter, du sælger. Hold øje med både nyheder, naturudsendelser ogdokumentarprogrammer. De virksomheder, der forstår at være på nettet med de rigtige søgeord og relevante tilbud, som matcher folks interesser, vinder virkelig ved den synergi,“ siger Industry Manager Rico Gade fra Google i Danmark.

Dokumentaren “Verdens vildeste by“ blev sendt den 8. april og omhandlede millionbyen Shanghai. Onsdag den 14. april blænder DR op for sidste afsnit i serien. Det har fået titlen “Verdens Vildeste tog“. Her tager Torben Schou seerne med tilbagetil fortiden på en historisk luksus-rejse fra Pretoria til Cape Town i Sydafrika.

Link: Google Søgeindsigt – Maldiverne