Premium Economy-kabine hos Air France, som er KLM's søsterselskab.

Air France: Premium-klasse skal fremstå mere unik

Air France har omdøbt sin Premium Economy-kabine til blot ”Premium”, da flyselskabet ønsker at understrege det unikke produkt ved denne kabineklasse. Passagererne kan her nyde mad designet af Michelin-kok.

Premium Economy-kabinen hos Air France skal fremover ikke associeres med Economy, og derfor ændrer flyselskabet nu navnet på kabinen.

Således har Air France valgt at ændre Premium Economy-kabinen til blot Premium, da selskabet ønsker at understrege Premium-kabinens kvaliteter og komfortmæssige standard i forhold til den billigste kabineklasse.

Air France introducerede Premium Economy-produktet i 2009, og passagerer på denne kabineklasse er kendt for at have netop bedre komfort og en større følelse af privatliv. Premium-produktet er i dag tilgængeligt på hele flyselskabets flåde af langdistancefly.

Premium-kabinen er udstyret med såkaldte recliner seats (hvilesæder, red.) af nyeste art på flere Boeing 777- og Airbus A350-fly. Sæderne er blevet forbedret med bedre komfort, og der er mellem 94 og 97 centimeter benplads til hvert sæde samt en justerbar fodstøtte. Ved udgangen af 2025 vil næsten 80 procent af Air France-flåden været udstyret med hvilesæder.

Michelin-mad fra fransk kok
Passagerer på Premium får udleveret et komfortsæt eksklusivt designet til denne kabineklasse, ligesom de får udleveret støjreducerende høretelefoner, et tæppe og en pude. Herudover er der blandt andet en 13,3 tommer stor HD-antirefleks-skærm.

Ved ankomst i kabinen får passagererne et glas champagne. Herefter venter et komplet måltid i ”fransk stil” bestående af snacks, en forret, et valg mellem to varme hovedretter, ost samt dessert.

Premium-menuerne har siden november sidste år været designet af den franske Michelin-kok Frédéric Simonin. Han samarbejder med Servair, der er verdens førende inden for catering til fly, og maden bliver tilberedt med friske, lokale og sæsonbestemte råvarer.

I Premium-kabinen vil passagererne desuden som noget nyt fremover kunne nyde en is mellem måltiderne på flyvninger over ni timer. Og drinksmenuen består af alt, hvad hjertet begærer – herunder et udvalg af franske vine og øl. I foråret 2025 vil Air France lancere en helt ny liste med franske vine, champagne og spiritus.

Kan tilbyde i alt 169 destinationer til vinter
Air France vil i det kommende vintertrafikprogram 2024/25 flyve til i alt 169 destinationer i 73 lande – herunder 85 oversøiske destinationer og 84 destinationer på kort- og mellemdistance.

I løbet af vinteren vil Air France åbne otte nye ruter inklusiv fem nye destinationer. De nye destinationer tæller Kilimanjaro (Kenya), Salvador de Bahia (Brasilien), Manila (Filippinerne), Malé (Maldiverne) samt Kiruna (Sverige).

Til det nordamerikanske marked vil Air France i vintertrafikprogrammet gennemføre 235 ugentlige flyvninger til 23 destinationer på tværs af kontinentet.

Transavia, der er Air France-KLM-koncernens lavpris-datterselskab, vil tilbyde flyvninger til 102 destinationer i 20 lande via 172 ruter i løbet af vinteren. Dermed vil selskabet igen være det største lavprisflyselskab til og fra Paris.

 

Relaterede artikler:

Efter 20 år: Air France tilbage til Manila

Air France fortsætter udrulning af langdistancekabiner

Officielt: SAS i codeshare med Air France-KLM