Jens Ritter, CEO for Lufthansa Airlines, ombord på den nye A350 med Allegris-kabine. (Foto: Lufthansa)

Det er snart Allegris-tid hos Lufthansa

Den 1. maj går det første Lufthansa-fly på vingerne med den nye Allegris-kabine, som siges at blive det bedste Premium-produkt fra et vestligt flyselskab. Vancouver bliver første destination.

I efteråret 2022 løftede Lufthansa sløret for det nye kabineprodukt kaldet Allegris, der successivt skal implementeres i alle kabineklasser på selskabets langdistancefly. Det skulle blive det bedste Premium-produkt blandt de vestlige flyselskaber og en reel udfordrer til nogle af flyselskaberne fra Mellemøsten og Asien.

Nu er ventetiden ved at være slut, idet Lufthansa snart kan præsentere det nye kabineprodukt for kunderne på en af selskabets nye Airbus A350-900.

Den 13. april blev en helt ny A350 med registreringen D-AIXT – internt kaldet “X-ray – Tango” og officielt navngivet Leipzig – leveret fra Airbus i Toulouse og derefter fløjet til München Lufthavn, hvorfra flyet skal debutere om et par uger. Det er samtidig det første fly med Allegris-kabine, og det går på vingerne den 1. maj fra München til Vancouver.

“Leveringsflyvningen blev gennemført med 17 procent SAF. Tak til kaptajn Thomas Jahn og styrmand Corvin Jacobs for at flyve hende hjem og en tak til hele teamet i Toulouse, der har gjort et fremragende arbejde med at få det nye fly klar. Med Allegris sætter vi en ny standard og går ind i en ny æra, hvad angår rejseoplevelser,” siger Jens Ritter, der er CEO for Lufthansa Airlines.

11 suiter i to forreste kabiner
Som nævnt startes der ud med Allegris-flyet på Vancouver-ruten fra München, og i løbet maj og juni vil flyet også være at finde på afgangene til Toronto og senere på sommeren også Chicago og Montreal.

Allerede nu kan rejsende med det nye Allegris-fly se, hvordan flyet er indrettet, når der bookes i Lufthansas sædvanlige bookingkanaler. 

Forrest er der en First Class-kabine med tre suiter og i alt fire sæder, hvoraf den midterste suite er en dobbeltsuite. Derefter følger en Business Class-kabine med i alt 38 sæder og otte suiter. I Premium Economy-sektionen er der 24 sæder, mens der er plads til 201 passagerer i Economy-sektionen, hvor der er 22 sæder med ekstra benplads.

Samlet er der blevet plads til 267 sæder i den nye A350-900, hvor SAS til sammenligning har installeret 300 sæder i deres treklasses A350-fly.

Lufthansa oplyser, at kunder, der allerede har booket plads på de flyvninger, hvor Allegris-flyet indsættes, vil modtage besked om “opgraderingen” til en ny kabine. Tre uger før afgang vil passagererne i øvrigt kunne se, om deres aktuelle fly er indrettet med Allegris-kabine.

 

Relaterede artikler:

Lufthansa overtager fire brugte Airbus A350

Syv forskellige valgmuligheder hos Lufthansa

Lufthansa lancerer suiter i Business- og First Class