Lufthansa introducerer ny Allegris First Class med separate kabiner, temperaturregulerede sæder, storskærm og avanceret belysning. Der startes ud med to ruter til Indien.
Mange flyselskaber har droppet første klasse på flyene og satser i stedet på en forbedret business class. Sådan er det blandt andet hos mange europæiske flyselskaber, hvor markedet for den ypperste og absolut dyreste komfort og luksus i luften er blevet for lille.
Det gælder dog ikke Lufthansa, som fortsat tilbyder first class på en række af selskabets oversøiske ruter.
Nu kan det tyske flyselskab præsentere den længe ventede Allegris First Class, som i de kommende uger introduceres på ruter til Bangalore og Mumbai i Indien.
Der er tale om to individuelle suiter og en Suite Plus, som er indrettet eller bliver indrettet i flere af Lufthansas Airbus A350-900 fly.
Flysædet er knap en meter bredt
Indretningen i kabinerne sætter nye standarder for den dyreste klasse på flyene. Flysædet er næsten en meter bredt, og det kan opvarmes eller afkøles efter gæstens personlige ønske.
De separate suiter har loftshøje vægge, og døre som kan låses. Kabinen er udstyret med en kæmpestor skærm og trådløse høretelefoner. Der er naturligvis en personlig og rummelig garderobe, så den rejsende kan skifte tøj efter behov. Flere lamper med mange indstillinger kan skabe det lys og den atmosfære, som ønskes.
I Suite Plus er kabinen større, så to partnere kan rejse sammen i private omgivelser.
I første omgang bliver første klasses produktet ikke for alle. I en periode vil kun inviterede gæster få adgang til den nyeste luksus. I takt med at flere fly udstyres med de separate kabiner vil first class være et tilbud til gæster, som bliver opgraderet. Senere vil rejsende kunne booke billetter på første klasse. Lufthansa oplyser ikke prisniveauet.
Tester Virtual Reality
Lufthansa fortæller i øvrigt, at selskabet har modtaget en pris for det mest innovative underholdningsprogram fra APEX, som står for Airlines Passenger Experience Assoscitation. Prisen gives for selskabets udvikling og test af virtual reality på selskabets premium klasser med Allegris niveau.
Lufthansa har i samarbejde med Meta og MSM Digital udviklet en ny generation af underholdning, der giver gæster adgang til film i biografkvalitet, 360 graders rejsepodcast, interaktive spil, beroligende afslapningsøvelser og andre features.
Systemet testes på en række fly, og gæsterne har mulighed for at give feedback, så det kan blive tilpasset yderligere.
Relaterede artikler:
Det er snart Allegris-tid hos Lufthansa