Nu prøver Norwegian på at tiltrække nogle af SAS’ Eurobonus-kunder ved at tilbyde dem mulighed for, at de øjeblikkeligt kan nå topniveauet i det norske flyselskabs eget fordelsprogram.
Air France-KLM har gjort det, det har Lufthansa også og nu række Norwegian ligeledes en hånd ud til medlemmer af SAS’ fordelsprogram Eurobonus.
I det sidstnævnte tilfælde sker det ved, at medlemmerne fra i dag og et stykke tid ind i efteråret bliver tilbudt et såkaldt statusmatch, hvilket vil sige, at de kan komme ind på et tilsvarende niveau i det norske flyselskabs eget fordelsprogram kaldet Norwegian Reward, som det de har hos SAS.
Den nye mulighed gælder for Eurobonus-kunder, der kategoriseres som enten Gold- eller Diamond-medlemmer. Hvis de melder sig ind i Norwegian Reward og opfylder en række andre krav tildeles de statussen Priority, der blandt andet giver adgang til fast track, hurtigere boarding samt frit sædevalg.
Kræver to flyvninger
Norwegian oplyser, at de Eurobonus-medlemmer, der ønsker at gøre brug af muligheden, skal udfylde en formular på flyselskabets hjemmeside og dokumentere deres guld- eller diamantmedlemsskab af SAS’ fordelsprogram.
Når det er gjort, får de adgang til en prøveperiode på 60 dage som Priority-medlem. Hvis de booker billet til og gennemfører to Norwegian-flyvninger inden for disse to måneder, bliver statussen forlænget således, at den varer ved i et år.
Norwegians fordelsprogram blev etableret i 2007, men det var først sidste år, at selskabet indførte Priority, der er den højeste status, der kan opnås. Det er meningen, at den skal appellere til de flypassagerer, der er allermest aktive.
Vil tiltrække flere erhvervsrejsende
Sara Westphal Emborg Neergaard, der er Norwegians chef for kommunikation og public affairs i Danmark, forklarer, at i og med, at SAS indtræder i SkyTeam-alliancen den 1. september, nærer man en forventning om, at det vil få flere kunder til at være åbne for nye muligheder.
”Vi har de seneste år aktivt tilpasset vores produkt og fordelsprogram til at bedre at tiltrække og imødekomme business-rejsende. Derfor vil vi gerne tilbyde en nem og enkel overgang til vores eget topniveau,” lyder det desuden.
”Vi mener, at det først og fremmest er godt for kunderne, at der er sund konkurrence. Vi ser en betydelig øgning i forretningsrejsende hos Norwegian, og det er derfor, at vi nu tilbyder dette, så endnu flere får muligheden for at benytte og drage fordel af vores nyeste Priority-tilbud.”
Relaterede artikler:
Norwegian lander højeste passagertal siden 2019