Lavprisflyselskabet Norwegian tager nu endnu et skridt i konkurrencen med SAS. Nu vil selskabet tilbyde bonuspoint til de rejsende.
SAS har siden 1991 haft et af de mest effektive loyalitetsprogrammer i luftfartsindustrien; SAS EuroBonus. I dag er derca. 2,7 mio. medlemmer over hele verden – heraf alene 425.000 i Danmark.
Nu udfordres SAS af det norske lavprisflyselskab Norwegian, der introducerer Norwegian Reward-loyalitetsprogrammet. Det går i sin enkelthed ud på, at der optjenes CashPoints, som en procentdel af flyprisen. På fullflexbilletter kan der optjenes 10 procent CashPoint, mens der på lavprisbilletter kun kan optjenes 2 procent CashPoint. Et CashPoint svarer til én norsk krone.
Norwegian – nu med bonusprogram
Bonusprogrammet lanceres i Norge, Sverige og Danmark, men i Norge kun for udlandsrejser p.g.a. lovgivningen. Cash Points kan bruges om hel- eller delbetaling på nye flybilletter, bagage eller sædevalg.
“Bonusprogrammet er et led i vores fortsatte arbejde på at give vores kunder stadig bedre tilbud. Vi ved, at vores kunder sætter pris på vores lave priser, stadig nye og udvidede ruter, nye fly og nye sæder med bedre benplads. Dette bonusprogram er en yderligere bekræftelse på, at vi lytter til kunderne og giver et godt og enkelt tilbud til samtlige kundegrupper,“ sider Daniel Skjeldam, der er kommerciel direktør i Norwegian.
Norwegian-bonusprogrammet er opdelt i et personligt program og et virksomhedsprogram. “My Reward“ er et personligt program for de rejsende, mens “Corporate Reward“ er en elektronisk virksomhedsaftale. De to programmer kan kombineres, så både virksomheden og den rejsende kan optjene point på samme rejse.