SAS benytter A320neo fra Oslo til Longyearbyen. (Foto: Matthias Wagner)

Plads til forbedring på SAS’ længste indenrigsrute

ANMELDELSE: En flyvning på SAS Plus fra Oslo til Longyearbyen havde uoplyste begrænsninger i servicekonceptet og et crew, der brugte det meste af tiden i flyets galley.

Denne rejse blev bestilt Aarhus-København-Oslo-Longyearbyen på SAS Plus ved hjælp af EuroBonus-point.

SAS takserer stadig deres bonusrejser efter “områder”. Her er Longyearbyen på Svalbard en del af Norge og en rejse...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?

Denne rejse blev bestilt Aarhus-København-Oslo-Longyearbyen på SAS Plus ved hjælp af EuroBonus-point. SAS takserer stadig deres bonusrejser efter “områder”. Her er Longyearbyen på Svalbard en del af Norge og en rejse Aarhus-København-Oslo-Longyearbyen koster eksempelvis det samme som blot København-Oslo, da der takseres efter “Danmark til Skandinavien” (skatter og afgifter er dog højere med flyskifte undervejs). En returbillet koster 30.000 Eurobonus point samt cirka 500 kroner i skatter og afgifter, hvilket jeg ser som god værdi for pointene. Det er hertil muligt at reducere…

Bedømmelse

Samlet bedømmelse

4,5 ud af 6 stjerner

Oversigt :
Plus: Kvalitet i serveringen, personalet, god App med informationer, ankomst til tiden
Minus: Ikke synlige begrænsninger i service, WiFi fungerede ikke