Retro-fly del af kampagne hos Cimber Sterling

Cimber Sterling igangsætter i dag den største kampagne i selskabets historie. Til anledningen er et fly malet i retro-look.

“Hele Danmarks flyselskab“ er den centrale del i en ny markedsføringskampagne,som Cimber Sterling i dag går i luften med. Det erden største kampagne i selskabets historie.

Til anledningen har Cimber Sterling fået malet et fly i retro-look. Flyet er en Boeing 737-700, der oprindeligt blev leveret til MAERSK AIR i oktober 1999. Cimber Sterling overtog flyet den 1. maj i år, og det er således det 5. fly i på selskabets 737-platform.

Bemalingen har fået mange kommentarer med på vejen af branchefolk. Nogle mener, at det er et særdeles vellykket resultat, mens andre kommentarer har været “nationalistisk præg“ p.g.a. af de danske farver og Dannebrogsflaget lige bag ved cockpitvinduerne. Andre mener, at det har en slående lighed med Air Mauritius. Under alle omstændigheder, har Cimber Sterling opnået opmærksomhed med bemalingen af flyet.

Cimber Sterling retro

Foto: Trevor Mulkerrins

Opmærksomhed er også en del af den storstilede kampagne, som selskabet i dag skyder i gang i samarbejde med reklamebureauet Nørgaard Mikkelsen i Odense. “Hele Danmarks flyselskab“ er den centrale del af kampagnen, der skal differentiere Cimber Sterling fra konkurrenter som Norwegian og transavia.com.

“Kampagnen bygger på et kreativt koncept, der tager udgangspunkt i Cimber Sterlings stærke kundeværdier: Vi flyver for alle, vi flyver fra hele Danmark, vi insisterer på at være ærlige, vi har gennemskuelige priser og giver en anstændig service. Vi tager udganspunkt i noget trygt og velkendt, og vil gerne bringe eventyret og rejseglæden tilbage,“ fortæller kontaktdirektør Jan Kristensen fra Nørgaard Mikkelsen.

Cimber Sterling og reklamebureauet oplyser, at kampagnen vil være langsigtet og massiv med stor synlighed på TV. Aktiviteterne omfatter desuden outdoor, radio, magasiner, online samt markedsføring i lufthavne.