Singapore Airlines tilbyder i oktober kunder at opleve flyselskabets måltider ombord på en Airbus A380, som er parkeret i Changi-lufthavnen. Man kan også købe flymad som eksklusiv takeaway.
Coronapandemien har sat tusindvis af passagerfly på jorden, og det får i øjeblikket flere flyselskaber til at se sig om efter alternative indtjeningsmuligheder. Det gælder blandt andet Singapore Airlines (SIA), som netop har lanceret oplevelsespakken ”Discover Your Singapore Airlines”.
Pakken omfatter tre nye tilbud til fans af det asiatiske flyselskab, som blandt andet flyver mellem Singapore og København. En af oplevelserne er muligheden for at nyde en middag i verdens største passagerfly, en Airbus A380 fra Singapore Airlines – også selv om man ikke skal ud at flyve med selskabet.
Restaurant “A380@Changi” tilbyder ifølge Singapore Airlines en eksklusiv madoplevelse, hvor gæsterne kan vælge mellem specielle menuer for hver serviceklasse ombord. Valgmulighederne inkluderer blandt andet selskabets internationale signaturretter samt de bedste retter Singapore Airlines særlige Peranakan-menu.
Det nye A380-restaurant i Changi-lufthavnen i Singapore vil dog blot være åben i to dage – den 24. og 25. oktober, og det er muligt at reservere ”bord” fra den 12. oktober.
Spis flymad derhjemme
Singapore Airlines tilbyder dog også en anden mulighed for at opleve selskabets kulinariske kreationer. Med ”SIA@Home”-oplevelsen kan man nemlig få leveret flymåltider derhjemme.
Kunderne kan mellem 10 menuer fra Singapore Airlines First Class- og Business Class-måltider, og der følger desuden vin eller champagne med til måltidet. Til nogle af menuerne følger der desuden særligt Singapore Airlines’ porcelæn og glas med.
Besøg bag kulisserne
Foruden de kulinariske oplevelser tilbyder Singapore Airlines også over to weekender i november et eksklusivt besøg bag kulisserne i flyselskabets træningsfaciliteter i Singapore med en bred vifte af aktiviteter for hele familien. Der vil blandt andet være mulighed for at prøve en flysimulator og tale med piloter og kabinepersonale om den træning, de gennemgår.
Singapore Airlines er ikke det eneste flyselskab, der tilbyder særlige oplevelser til kunderne under coronakrisen, hvor selskaberne kun flyver i begrænset omfang.
Thai og Qantas har også tilbud
Thai Airways er eksempelvis begyndt at sælge oplevelser på flyselskabets skole for kabinemedarbejdere i Bangkok, hvor man har mulighed for at ”træne” som kabinepersonale i en fuldskalamodel af en Airbus A380 og blandt andet servere mad og snacks for en ven eller et familiemedlem i kabinen.
Det australske flyselskab Qantas har under coronakrisen blandt andet sat en række af de karakteristiske drinksvogne fra selskabets Boeing 747 til salg til private kunder. Qantas sendte i sommer de resterende fly af denne type på pension.
Relaterede artikler:
Thai Airways tilbyder underholdning til private