Velkomstdrink på SK944 (Foto: Peter Zeuthen)

Brug for træning af personale på SAS’ A330-vikarfly

ANMELDELSE: SAS leverede en elendig håndtering af fem timers forsinkelse med Hi Flys vikarfly fra Chicago til København. Uforståelig kommunikation fra besætningen forhindrede en skandinavisk rejseoplevelse.

SAS indledte den 1. juni betjeningen af København-Chicago med en wetleaset Airbus A330-300 fra portugisiske Hiflys maltesiske datterselskab.

Min kone havde en booking i SAS Plus fra Chicago til København den 4. juni, men da erstatningsflyet kun havde to...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?

SAS indledte den 1. juni betjeningen af København-Chicago med en wetleaset Airbus A330-300 fra portugisiske Hiflys maltesiske datterselskab. Min kone havde en booking i SAS Plus fra Chicago til København den 4. juni, men da erstatningsflyet kun havde to kabineklasser mod tre kabineklasser i SAS' egne A330'ere, måtte alle Plus-passagerer ombookes til enten Business eller Economy. Her kom min SAS-status så nok os til gode, for adskillige uger inden afgang indløb en venlig besked fra SAS, at vi kom på Business både på udrejsen og på returrejsen i september. Betydelig forsinkelse Som altid, og for at se om SK943, var…

Bedømmelse

Samlet bedømmelse

3 ud af 6 stjerner

Oversigt :
Plus: Hurtig og hjælpsom indcheckning, hurtig sikkerhedskontrol, energisk smilende besætning, behagelige sæder
Minus: Manglede information om forsinkelsen straks denne var kendt, manglede løbende opdatering om forsinkelsen, trange siddeforhold i loungen, lunken og flad velkomstdrink, sikkerhedskrav under tankning, uforståelig kommunikation fra kabinebesætningen, manglende retter allerede ved 7. række, manglende WiFi, manglende oplysning om evt. kompensation forårsaget af forsinkelsen på 5 timer, det annoncerede og købte produkt var ikke som oprindeligt lovet.