CPH bedst på Facebook

Københavns Lufthavn er blevet kåret som de bedste i verden i rejse- og luftfartsbranchen til at bruge Facebook.

Københavns Lufthavn har vundet en pris for bedste Facebook-side og en andenplads for brugen af sociale og digitale medier blandt verdens flyselskaber, lufthavne og forpagtere.

Det er ved den internationale prisuddeling for digitale og social medier, The Moodie Awards, at Københavns Lufthavn har modtaget den fornemme hæder.

Inspirerende, stærk visuel profil og bedste indhold. Det var blot nogle af de rosende ord, som Københavns Lufthavns Facebook-side fik med på vejen ved kåringen af de bedste digitale, mobile og sociale medieindsatser inden for rejsebranchen. Lufthavnen var i Facebook-kategorien oppe imod Amsterdam Schiphol, Singapore Changi, Denver og Los Angeles.

Med over 53.000 Facebook fans og med den højeste engagement rate i industrien inspirerer lufthavnen de rejsende til en bedre oplevelse, mente priskomiteen.

Har båret frugt
Hos Københavns Lufthavn er man stolt af at modtage prisen for både bedste Facebook-side og andenpladsen for sin ekspertise i anvendelse af de sociale og digitale medier:

”Vi startede vores Facebook-side i 2012 for at komme tættere på de rejsende og skabe en personlig dialog i øjenhøjde, hvor de kan lære os at kende og hente inspiration til rejsen – både før, under og efter. Med Facebook som omdrejningspunkt har vi således kontinuerligt arbejdet strategisk på at integrere en social medieplatform i hele lufthavnen for alle de vigtige forretnings- og serviceområder. Vi er derfor rigtig glade og stolte af at modtage de to priser, som vidner om, at vores målrettede arbejde har båret frugt,” siger Karen Bender, der er E-commerce og Marketing Director i Københavns Lufthavn.

Kampagne med julemanden
Foruden kategorierne ”Bedste Facebook-side” og ”Bedst til brug af digitale og sociale medier” så var Københavns Lufthavn også nomineret i to andre kategorier. En kampagne med julemanden i transfer i lufthavnen indløste også en nominering i kategorien for bedste marketingkampagne på de sociale medier. I kategorien med bedste salgskampagne ved hjælp af Youtube var København nomineret for sin kampagne i december sidste år med juleoverraskelser.

The Moodie Awards kårer hvert år branchens bedste flyselskaber, lufthavne og forpagtere i en lang række kategorier for deres evne til at integrere og drive de sociale medier, som Facebook, Twitter og YouTube.

De nominerede bliver bedømt ud fra kriterierne; Kvalitativ gennemslagskraft, forbrugerengagement, visuel appel, kvalitet af indhold, incitament til forbrug og indflydelse på rejseoplevelsen.