CPH laver self-service portal til flyselskaber

I slutningen af året forventer Københavns Lufthavn at lancere en self-service portal til flyselskaber og andre samarbejdspartnere.

Københavns Lufthavn har et ønske om at yde en bedre service til erhvervskunder og samarbejdspartnere, hvilket blandt andet omfatter flyselskaber, handlingselskaber og koncessionshavere. Derfor er man gået i gang med at etablere en self-service portal, så det bliver meget lettere at få adgang til den viden, der er nødvendig, når man samarbejder med lufthavnen.

Løsningen opbygges i CPH´s Airport Service, der i øjeblikket er i færd med at rekruttere en Business Support Agent, der skal varetage alle de praktiske opgaver med kontakten til de kunder, der skal bruge self-service løsningen.

“Vi er ved at opbygge et self-service site rettet mod erhvervskunder og samarbejdspartnere, hvilket vil sige alt lige fra flyselskaber, handlingselskaber og koncessionshavere til eksempelvis elektrikeren, som skal udføre et stykke arbejde i Københavns Lufthavn. Udover selve sitet bygges der også en web-app, så løsningen kan bruges mobilt,” fortæller pressechef Kasper Hyllested til CHECK-IN.dk om det nye projekt.

CPH: Lettere og mere overskueligt
I Københavns Lufthavn har man allerede fået øje på, at selvbetjeningsværktøjer er medvirkende til at kunne holde omkostningerne nede for lufthavnen og dens kunder samtidig med, at det ofte også giver en forbedret service.

“Grundtanken er, at vi gerne vil gøre det lettere og mere overskueligt for kunder og partnere at søge viden, bestille services, få driftsstatus og i det hele taget gøre det mere enkelt at få hjælp i Københavns Lufthavn. Det er et projekt, som er efterspurgt hos mange af vores kunder, og vi har klare forventninger om, at det vil være en forbedring hos mange. Vi investerer ofte i sådanne projekter, som kan øge effektiviteten hos vores kunder og nedbringe deres omkostninger,” forklarer pressechefen.

Et projektteam er netop gået i gang med opgaven, der vil blive udført i tæt samarbejde med eksterne leverandører. Det er meningen, at løsningen skal drives af Københavns Lufthavn og lanceres i slutningen af året.

 

Relaterede artikler:

CPH mere effektiv end Schiphol-lufthavn

Sheriffen indviede den automatiske paskontrol

CPH gør klar til automatisk paskontrol