Københavns Lufthavn er førende på selvbetjening

CPH er den lufthavn i verden, der forholdsmæssigt har flest flyselskaber, der tilbyder check-in via automater.

Midt i en strøm af triste meddelelse om nedjusteringer og svigtende passagertal, er der også positive nyheder fra Københavns Lufthavn.

Således fortæller CPH i en pressemeddelse, atfra 1. maj vil i alt 29 luftfartsselskaber tilbyde check-in via lufthavnens automater. Det betyder sammen med andre selvbetjeningstilbud, at omkring 58 % af alle passagerer i Københavns Lufthavn selv sørger for check-in. Gennemsnittet i hele branchen ligger ifølge lufthavnen på omkring 40 %.

check-in automat CPH

Lufthavnen tager et stort spring fremad med selvbetjenings-strategien, når den tredjestørste kunde Cimber Sterling den 1. maj kan tilbyde sine passagerer check-in via automaterne i lufthavnen. Samtidig flytter Cimber Sterling check-in fra Terminal 3 til Terminal 2.

“Det har været vigtigt for os at kunne tilbyde vores kunder mulighed for automat check-in. Man slipper først og fremmest for at skulle stå i kø – dem, er der rigeligt af i forvejen. Vi vil bidrage, hvor vi kan, med at gøre rejsen lettere og hurtigere for vore kunder,“ siger Jacob Krogsgaard, der er vicedirektør i Cimber Sterling.

SAS har gennem en årrække været langt fremme med mobil check-in, men nu udvider hollandske KLM også med denne service, således at passagererne kan checke-in via mobiltelefonen på vej til lufthavnen.

Link: Check selv ind – Københavns Lufthavn