Det nye Premium Economy-sæde i Lufthansa. Illustration: Lufthansa

Lufthansa præsenterer nyt Premium Economy-sæde

Passagerer på Premium Economy-klassen hos Lufthansa og Swiss kan se frem til en ny type sæder. Det nye sæde får premiere næste år i Lufthansas nye Boeing 777-9.

Lufthansa-koncernen er på vej med en ny sædetype, som skal installeres på Premium Economy-klassen om bord på langdistanceflyene i både Lufthansa og Swiss.

Den nye sædetype blev præsenteret for offentligheden ved den “Capital Market Day”, som den tyske luftfartskoncern netop har afholdt for aktieanalytikere i hovedkvarteret i Frankfurt.

De nye Premium Economy-sæder bliver ti procent bredere end sæderne på den almindelige Economy-klasse, ligesom sæderne får en 25 procent større hældningsvinkel. Samtidig er Premium Economy-sædet designet til at give passagererne mere privatliv, da sæderyggen er helt lukket, så der ikke er nogen ”åbninger” mellem sæderækkerne.

20 nye Boeing 777-9
Hos Lufthansa vil man allerede fra næste år kunne opleve de nye sæder, når selskabet efter planen modtager sin første nye Boeing 777X. Lufthansa er lanceringskunde for den nye generation af 777-langdistancefly, og forventer at modtage det første fly i tredje kvartal af 2020.

Boeing 777X-serien er planlagt til at komme i tre forskellige størrelser – 777-8, 777-9 og 777-10, og Lufthansa har i alt bestilt 20 Boeing 777-9, som er næsten tre meter længere end en Boeing 777-300ER.

Boeing 777X-flyets jomfruflyvning er blevet forsinket som følge af problemer under test af flyets GE9X-motorer fra General Electric. Boeing-fabrikkerne har dog for få dage siden gennemført de første test, hvor 777X-flyet kører på taxiveje i lufthavnen for egen motorkraft, og det er fortsat planen, at man kan levere det første fly til Lufthansa næste år.

Premiere i Swiss i 2021
I Swiss vil den nye sædetype først få premiere i 2021. Hos det schweiziske selskab skal det nye sæde i første omgang installeres i Premium Economy-kabinen på selskabets 10 Boeing 777-300ER-fly og i andet kvartal i 2021 også i Swiss’ fem Airbus A340-300-fly. Sædets design vil i Swiss blive en smule anderledes.

 

Relaterede artikler:

Motorproblemer kan forsinke Boeing 777X

Lufthansa sælger A380’ere – og køber nye langdistancefly

Premium Economy på SWISS-langruter

 

Kategorier

Annoncer

.
.