Ny salg- og marketingchef for Ryanair i Skandinavien

Europas største lavprisflyselskab Ryanair har ansat Elina Hakkarainen som ny salg-og marketingchef for Sverige og Skandinavien. Hun afløser Erik Elmsäter, der fik job hos konkurrenten Norwegian.

Elina Hakkarainen skal som salg- og marketingchef for Ryanair i Skandinavien fremovermarkedsføre og videreudvikle de nordiske destinationer.

Hun afløser Erik Elmsäter som i april måned blev hentet til Norwegian som Area Manager, Foreign Markets. Kort efter sin ansættelse hos Ryanair den 1. juli 2009 blev Erik Elmsäter i medierne kendt som “Hubba Bubba-manden“. Det var efter den kontrolversielle udtalelse om, at SAS ville blive solgt til Lufthansa, når prisen på selskabets aktier nærmerede sig prisen for et stykke Hubba-Bubba tyggegummi.

Den nye Ryanair-chef Elina Hakkarainen har en kandidatgrad i økonomi fra universitetet i Vaasa i Finland og kommer fra en stilling som kommunikation- og uddannelseskoordinator på Britvic Ireland, som producerer læskedrik.

Ryanair flyver i dag til 10 skandinaviske destinationer. I Danmark er det indtil videre kun Billund og Århus, men de norske rejsende kan bruge Ryanair på ruterne til Oslo-lufthavnene Rygge og Torp samt til Haugesund. I Sverige flyver der til Göteborg City, Norrköping, Smaland samt Stockholm-lufthavnene ved Skavsta og Västerås.