Besætningen på SK 983 – tre i cockpit og seks i kabinen – med danske, norske, svenske og japanske flag i Københavns Lufthavns Gate 36 forud for første flyvning i nyere tid til Haneda-lufthavnen ved Tokyo. Indtægter fra fragt er vigtigt for lønsomheden på navnlig oversøiske passagerruter. Foto: Henrik Baumgarten

SAS har atter rute til Tokyo

SAS har ikke betjent Tokyo siden marts sidste år, men lørdag lettede SK 983 fra København på første tur til Haneda-lufthavnen. Ombord var en besætning på ni, 69 passagerer, herunder OL-atleter, og 17 tons fragt.

SAS har ikke fløjet mellem Københavns Lufthavn og Tokyo siden 22. marts sidste år, hvor ruten blev indstillet på grund af coronakrisen. Men lørdag genoptog SAS ruten, der i første omgang betjenes to gange om ugen på den lidt over 10 timer lange...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?