Skræddersyet CPH Travel Guide

Københavns Lufthavn gør sig klar til at tage imod sommerperiodens store rykind af rejsende. Med passagerrekorder i sigte gør lufthavnen en indsats for, at sikre alle en god oplevelse. Det sker bl.a. gennem en særlig elektronisk rejseguide, der tilpasses den enkelte passagerer og tilsendes per e-mail.

Sommermånederne i juni, juli og august markerer ekstraordinær travlhed i Københavns Lufthavn. Sidste år rejste 6,4 millioner gennem lufthavnen i disse tre måneder, og prognoserne tyder på, at tallet bliver endnu højere i år.

Det stiller store krav til informationsarbejdet, således at passagererne ved, hvordan de skal forholde sig, når de møder op i lufthavnen. Ikke alle er lige rejsevante, og for mange er det måske årets eneste flyrejse, der netop foregår på dette tidspunkt.

For at hjælpe de mange passagerer har Københavns Lufthavn udviklet en særlig rejseguide, som tilpasses den enkelte passager og sendes per e-mail.

CPH Travel Guide tilpasses hver enkelt passager ud fra nogle få spørgsmål om rejsen. Rejsende kan tilmelde sig gratis på webadressen godsommer.cph.dk, hvorefter man i perioden op til afrejse vil modtage 2 – 3 mails med rejsetips og gode råd om blandt andet parkering, check-in samt særlige tilbud fra butikker og spisesteder i lufthavnen.

”Sommeren er den travleste tid på året i lufthavnen. Uanset om man er meget eller lidt rejsevant, kan det være svært at overskue og huske det hele på rejsedagen, men det hjælper at være godt forberedt. Derfor har vi udviklet CPH Travel Guide, hvor informationerne tilpasses den enkelte passager, så ferien kan begynde med en god oplevelse i lufthavnen,” siger kommunikationsdirektør Henrik Peter Jørgensen, Københavns Lufthavne.

Nyt check-in område

For yderligere at imødekomme den forventede store passagertilstrømning vil Københavns Lufthavn øge check-in kapaciteten med cirka 11 procent. Det sker gennem etablering af 10 nye check-in skranker i den østlige del af Terminal 2.

”Fra passagerinterview og analyser ved vi, at kvaliteten af lufthavnens infrastruktur spiller en væsentlig for passagerernes rejseoplevelse. Vi arbejder løbende på projekter, der udvider kapaciteten og bidrager til, at rejseoplevelsen gennem lufthavnen forbedres og forenkles inden for en række områder. Det nye check-in område er et vigtigt element i det arbejde,” siger kommunikationsdirektør Henrik Peter Jørgensen.

Københavns Lufthavn har også forbedret skiltningen samt vejledning om, hvordan man selv checker ind på automater i lufthavnen, og hvordan bagagen efterfølgende afleveres ved “drop off“ pultene. Dette informationsarbejde er yderligere understøttet af de løsninger, som Københavns Lufthavn tilbyder brugere af smartphones med særlige applikationer til iPhone og Android-platforme.