Svenskere tager kælenavn til sig

Malmö Aviation er begyndt at markedsføre sig med sit interne kælenavn.

I den digitale tidsalder, hvor flyselskabernes hjemmesider i mange tilfælde er den primære salgskanal og vindue til omverdenen, kan det have stor betydning om ens hjemmesidenavn er på fem eller 13 bogstaver. Det mener man hos Malmö Aviation, der derfor er begyndt at markedsføre sig selv med navnet Mavia. Det skriver Flygtorget.se.

I første omgang er der tale om, at Malmö Aviation har skrevet mavia.se med store gule bogstaver på siden og på bunden af det SAAB 2000-fly, som selskabet bruger på sin nye rute mellem Östersund og Stockholm Bromma.

”Det er et forsøg vi laver, og det skal blive spændende at se hvad det giver af effekt,” siger markedschef Henrik Löfberg fra Malmö Aviation til Flygtorget.se.

Selskabet markedsfører sig under navnet Mavia i Östersund-området med hjemmesiden mavia.se.

Finmasket net
Mavia bruges allerede i dag som kælenavn for Malmö Aviation. Både internt i selskabet og i den svenske luftfarts- og rejsebranche.

Malmö Aviation har foreløbig ingen planer om at bruge Mavia-navnet på andre af selskabets fly eller ruter. Stockholm’s centrale Bromma-lufthavn er omdrejningspunktet for selskabets finmaskede net af svenske indenrigsruter med Avro-jetfly og SAAB 2000-turbopropfly.

Foto: Flygtorget