Icelandair har nu løftet sløret for, hvilke ruter der vil blive betjent med Boeing 767-fly i det kommende sommertrafikprogram.
Icelandair kunne i foråret afsløre, at flyselskabet næste sommer vil benytte to Boeing 767-300 fly på ruterne over Atlanten. Med en kapacitet på 262 sæder i stedet for 183 i Boeing 757´erne giver det mulighed for en bedre ruteøkonomi på de mest frekvente destinationer.
Nu har Icelandair så løftet sløret for, hvilke ruter, der vil blive betjent med de større fly. Fra den 15. april opereres FI615/614 dagligt fra Keflavik til New York-JFK samt fra Keflafvik til London-Heathrow på FI450/451.
Den 2. maj kommer der Boeing 767 på FI631/630 fra Keflavik til Boston, mens feedertrafikken til og fra Amsterdam styrkes med widebody-fly på FI500/501.
Fra den 22. maj vil Icelandair tre gange om ugen på tirsdage, onsdage og søndage benytte Boeing 767 på FI603/602 fra Keflavik til Toronto, mens Keflavik til Minneapolis fra den 23. maj flyves på mandage, torsdage, fredage og lørdage med de større fly.
Første fly er leveret
Udover at de store Boeing 767-fly giver en bedre ruteøkonomi samt åbner muligheder for at betjene destinationer, som er svært tilgængelige med 757´eren på grund af rækkevidden, får passagererne også en anden oplevelse.
Nogle rejsende foretrækker widebody-fly med to midtergange på lange flyvninger, idet selve rumoplevelsen i flyet er anderledes end på Boeing 757-flyene, der på længere flyvninger kan virke noget trange.
Icelandair fik i begyndelsen af august leveret det første af de to Boeing 767-fly. Flyet er indregistreret den 6. august som TF-ISN og blev oprindeligt leveret til Air New Zealand i august 2000. Sidenhen har flyet været operativt under britiske Flyglobespan samt senest for Nas Air i Saudi Arabien, Kenya Airways samt Nordwind i Rusland.