IT-specialist ny kundechef hos AMEX

Erhvervsrejsebureauet American Express Business Travel har pr. 1. september ansat Søren Hammer som chef for bureauets Client Management afdeling i Danmark. Den nye kundechef afløser Per Markussen, der i stedet er tiltrådt som Director Commercial hos konkurrenten BCD Travel.

Det bliver en IT-specialist med rødder i rejsebranchen, der 1. september sætter sig i stolen hos American Express Business Travel som chef for bureauets danske kunder.

Den nye Head of Client Management er Søren Aabel Hammer, der har en baggrund indenfor internationalt salg og forretningsudvikling til store virksomheder og den offentlige sektor i Norden, EMEA og Asia-Pacific.

Søren Hammer har erfaring fra såvel IT-branchen som rejsebranchen og har fungeret i forskellige ledende stillinger hos bl.a. Sun Microsystems, Amadeus, Dansk Rejsebureau (nu VIA Travel), Kuoni Travel og Carlson Wagonlit Travel.

Senest har Søren Hammerarbejdet i SailPoint som ansvarlig for salg og forretningsudvikling i Norden.

På sin LinkedIn-profil beskriver Søren Hammer sig selv som stærk i strategisk og taktisk markedsplanlægning kombineret med en sund dømmekraft og et stærkt fokus på opfølgning og resultater. Herudover beskriver han sig selv som en kreativ type, der evner at tænke “out of the box“.

Søren Hammer overtager den stilling hos American Express Business Travel, som Per Markussen bestred, indtil han i foråret meddelte sin beslutning om at skifte til en stilling som Director Commercial hos BCD Travel.

Nærmeste chef for Søren Hammer bliver Christer Backström, Director Client Management Nordic fra AMEX´s nordiske hovedkontor i Stockholm.