Norwegian Air Argentina - Boeing 737-800 - LV-HQH (Foto: Chano Madsen | LinkedIn)

Norwegian har startet argentinsk billetsalg

Norwegian Air Argentina har i dag åbnet billetsalget til selskabets to første indenrigsruter, og yderligere fire ruter er på vej. Returbilletter fra 120 kroner.

Det er svære tider i Argentina. Et statsbankerot kan ture lige om hjørnet, og den argentinske centralbank måtte i sidste uge sætte den såkaldte Leliq-rente, der løber over syv dage, op fra 45 til 60 procent. Ydermere er den argentinske peso på det seneste faldet med 15 procent i forhold til den amerikanske dollar og ligger på det laveste niveau nogensinde. 

I dette udfordrende forretningsmiljø har Norwegian Air Argentina (NAA)  i dag kl. 14.00 (kl. 09.00 Buenos Aires-tid) åbnet for salg af billetter til den store argentinske satsning.

NAA starter flyvninger allerede den 16. oktober, og her vil der kunne flyves fra Aeroparque Jorge Newbery-lufthavnen ved Buenos Aires til Córdoba og Mendoza. I løbet af få uger vil der også blive sat billetter til salg til Iguazú, Bariloche, Neuquén og Salta. Samtlige indenrigsflyvninger i Argentina vil NAA gennemføre med de velkendte Boeing 737-800, der er indrettet med plads til 186 passagerer.

Billigere end i Europa
Billetpriserne starter ved 699 argentinske pesos inklusive skatter og afgifter for en returbillet fra Buenos Aires til Córdoba, hvilket omregnet er 120 danske kroner. Afstanden mellem Buenos Aires og Córdoba er 653 kilometer, og det svarer til afstanden fra København til Frankfurt. Dermed indikeres det, at prisniveauet for kampagnepriserne er særdeles attraktivt.

“Argentina har et enormt potentiale for udviklingen af luftfartsindustrien såvel som for integration af økonomien. Norwegian Air Argentina’s planer for landet har til formål at bidrage til at nå det mål ved at tilbyde rimelige priser for alle, ombord på en moderne flyflåde med de højeste standarder inden for sikkerhed og innovation,” siger Ole Christian Melhus, der er administrerende direktør for Norwegian Air Argentina.

Prismodellen bliver den samme som på de europæiske ruter, hvor billettyperne er opdelt i LowFare, LowFare+ og Flex, og hvor alle passagerer sidder i samme kabine. Det betyder, at der skal betales ekstra for bagage, mad og drikke samt sædevalg.

Norwegian har planer om i løbet af fem til otte år at skabe mellem 3.000 og 4.000 jobs i Argentina. Sidste år fik NAA de argentinske myndighedernes tilladelse til at beflyve op til 72 indenrigsruter og 80 internationale ruter.

 

Relaterede artikler:

Norwegian-billetsalg i Argentina om 10 dage

Norwegian kalder fly hjem fra Argentina

Norwegian vil flyve fra Argentina til Danmark